vorden 1 periodekampioenZondag 27 oktober 2014 – Af en toe heb je van die voetbalmiddagen dat alles klopt en ‘de puzzelstukjes perfect in elkaar vallen’. Gisterenmiddag beleefde v.v. Vorden zo’n voetbalmiddag toen het 1e elftal niet alleen met zeer overtuigende cijfers wist te winnen van Warnsveldse Boys, maar ook nog eens voor ruim 700 toeschouwers de 1e periodetitel wist te winnen.

Zondagmorgen hadden het 3e, 4e en 5e elftal al hun wedstrijden gewonnen en doordat de concurrenten van het 3e en 4e team punten lieten liggen, staan beide teams net als het 1e elftal bovenaan. Het 2e elftal speelde een goede 1e helft tegen één van de top vier clubs uit de res. 3e klas, De Tubanters uit Enschede. Direct na rust werd het 2-2 en toen Vorden met een kopbal onderkant lat dichtbij de 3-2 voorsprong was, gebeurde juist het omgekeerde. In 10 minuten tijd werd het maar liefst 2-7 en was de wedstrijd in 1x gespeeld. Vorden 6 kon een 1-0 voorsprong bij rust jammer genoeg in de 2e helft niet vast houden en verloor met 1-6.

S’middags was het de beurt aan het 1e elftal en de gehele week waren er al geluiden binnen de club dat de wedstrijd tegen Warnsveldse Boys erg leefde en jeugdspelers hadden zelfs geld ingezameld om enkele sfeeracties te houden. Toen net voor 14.00 uur de beide ploegen het veld op kwamen waren er ruim 800 toeschouwers aanwezig en was het met die vele rookpotten, fakkels, vuurwerk en fraaie vlaggen erg sfeervol rond het hoofdveld. Binnen 10 minuten stond het ook nog eens 1-0 door een doelpunt van Daan Horstman en vanaf dat moment was het eigenlijk al geen wedstrijd meer, want Vorden 1 was op alle fronten heer en meester. Binnen een kwartier kopte Rick Schröer fraai met een ‘schamper’ de 2-0 binnen en na een klein half uur werd het zelfs 3-0 door een prima loopactie en passeerbeweging langs de keeper van Daan Horstman. In de tweede helft vielen ‘alle puzzelstukjes in elkaar’ want Michel Feukkink wisselde bijvoorbeeld drie keer en twee invallers, Niek Nijenhuis en Michael Vet, scoorden beide een doelpunt; 5-0 en 6-0. Tussendoor had Erik Oldenhave met een fraaie vrije trap al de 4-0 binnen geschoten.

De vlaggen onder de overkapping gingen nog meer de lucht in, de rookbommen zorgen een kwartier voor tijd al voor een overwinningssfeer en toen het laatste fluitsignaal was geklonken kreeg de ploeg van trainer Michel Feukkink een wel verdiend applaus voor de overweldigende overwinning en het behalen van de 1e periodetitel. Het werd daarna nog zeer gezellig in de kantine waar ook veel mensen uit Warnsveld, De Hoven, Wichmond en Kranenburg aanwezig waren en zodoende werd deze prachtige voetbalmiddag sfeervol afgesloten.

Door een technische storing is het wedstrijdverslag niet via ‘wedstrijdverslagen’ terug te vinden. Onder deze drie foto’s staat daarom het verslag vermeld.

vorden 1 periodetitel 1

vorden 1 periodetitel 3

vorden 1 periodetitel 2

Vorden 1 wint met duidelijke cijfers van Warnsveldse Boys

Het 1e elftal heeft vanmiddag met 6-0 gewonnen van Warnsveldse Boys en zorgde zodoende niet alleen voor de 7e achtereenvolgende winstpartij, maar ook nog eens voor het winnen van de 1e periodetitel.

Vorden 1 begon furieus aan de wedstrijd en liet tegenstander Warnsveldse Boys geen enkele moment in de wedstrijd komen. Er was sprake van enorm veel druk en het elftal speelde pressie op het middenveld en de voorhoede en het verdedigde steeds ‘door’, waardoor Warnsveld niet toe kwam aan een rustige opbouw of een goed positiespel. Het resulteerde in de 10e minuut in een 1-0 voorsprong toen Daan Horstman iets eerder bij de bal  was dan de achterhoede van Warnsveldse Boys en met een boogbal de 1-0 liet aantekenen. Waar het 1e elftal in de voorgaande wedstrijden zich vaak liet inzakken, en vooral na een 1-0 voorsprong, bleef het nu constant druk vooruit zetten en ging de aanvalsstorm gewoon verder. In de 15e minuut kwam daardoor ook de 2-0 op het bord te staan door een kopbal van Rick Schröer en eigenlijk was het vanaf dat moment geen echte wedstrijd meer. Natuurlijk werkte Warnsveldse Boys erg hard, lieten zij zich niet zomaar naar de slachtbank leiden en waren er nog veel pittige en stevige duels op het middenveld, maar aangezien de groen-witten geen enkele kans afdwongen was de spanning in de wedstrijd niet aanwezig. In de 25e minuut werd het zelfs 3-0 door Daan Horstman en miste Koen Oosterhuis, na een prima aanname van Koen na en mooie pas van Sam Abbink, nog de kans op 4-0.

Na de rust kwam Warnsveldse Boys goed uit de startblokken en kreeg het een kans vanuit de linkerkant van het 16-metergebied, maar de bal in de korte hoek was een makkelijke prooi voor doelman Robin Verstege. Warnsveld probeerde er op deze manier een wedstrijd van te maken en wellicht met een aansluitingsdoelpunt nog kans te maken op een gelijk spel, maar die plannen werden compleet van tafel geveegd door een fraaie vrije trap van Erik Oldenhave, die hiermee alweer zijn derde doelpunt maakte van dit seizoen. Trainer Michel Feukkink deelde iedereen mee in de vreugde en had niet alleen alle 18 selectiespelers op de bank zitten, maar liet ook nog eens drie spelers invallen. Allereerst kwam Niek Nijenhuis in het veld voor Rick Schröer en deze zette na een foutieve terugspeelbal van de aanvoerder van Warnsveldse Boys, Vorden 1 op een 5-0 voorsprong. Inmiddels was ook Michael Vet ingevallen en ook hij scoorde na zijn invalbeurt want met een bekeken schuiver bepaalde hij de stand op 6-0. Aanvoerder Stefan Eggink werd nog gewisseld voor Stijn Wentink en toen scheidsrechter Rudolph om 15.45 uur op het fluitje blies kwamen de vlaggen, rookpotten en vuurwerk te voorschijn. Want door de 7e overwinning op rij en vijf punten voorsprong op de nummer 2 en met een doelsaldo van 17 voor en drie tegen is Vorden 1 zeer terecht de winnaar geworden van de 1e periode.