uit de oude doosVorden 2 maart 2016 – Normaal gesproken gaan wij in deze rubriek echt een eind terug in de tijd, maar deze keer is het nog maar 9 jaar geleden. Toch is het moment leuk en bijzonder genoeg om ff te vermelden.

Wij gaan terug in het seizoen 2006-2007 en op dat moment is Jan Ligtenberg de trainer van Vorden 1. Jan was bezig met zijn vierde en laatste seizoen en wilde persé promoveren met Vorden 1 naar de 3e klasse. Twee jaar daarvoor had hij het al bijna voor elkaar, maar op de laatste speeldag ging uiteindelijk in een idioot spannende eindstrijd Gendringen er met het kampioenschap van door. Er konden maar liefst 3 ploegen kampioen worden en de stand na 21 wedstrijden was als volgt:

1. Gendringen 21-37
  2. VVG              21-36
  3. Vorden         21-36
  4. Dinxperlo    21-33
  5. Vosseveld    21-32
  6. Silvolde        21-32

Gendringen moest thuis tegen Vosseveld, VVG uit naar VIOD en Vorden moest op Sportpark de Munsterman tegen Sp. Silvolde. Vorden kon de spanning niet aan en verloor in een teleurstellende wedstrijd met 2-0, maar de nederlaag werd na afloop nog zuurder toen bleek dat zowel VVG als Gendringen ook hadden verloren! Gendringen verloor met 4-3 van Vosseveld, maar kon alsnog de bloemen in ontvangst nemen toen bleek dat zowel VVG als Vorden had verloren. Gendringen werd dus uiteindelijk kampioen met 37 punten terwijl de nummer 6 maar drie punten achterstand had (Dinxperlo 34 punten).

In het jaar erop eindigde Vorden 1 teleurstellend op de 6e plaats en daarom wilde in 2006-2007 trainer Jan Ligtenberg nog één keer vlammen en alles uit de groep halen wat er in zat. Het werd een prachtig slot waarin Terborg en Vorden allebei bovenaan eindigde en een beslissingswedstrijd uiteindelijk moest gaan bepalen wie er zich kampioen mocht noemen. Over de legendarische 5-4 overwinning is al vaak geschreven en nog veel vaker gesproken, maar het blijft natuurlijk een onvoorstelbaar scenario als je met 20 minuten te spelen nog met 1-4 achterstand en dan na 94 minuten alsnog met 5-4 wint: Prachtig!

In dat seizoen was er ondanks de serieuze titelstrijd ook nog tijd voor een geintje en een leuk initiatief tussen de hoofdtrainer van Vorden en de leiding van Vorden E1. Het E1 team speelde toen bovenin mee in de 1e klas en behaalde opvallende resultaten in bv. de beker en op (internationale) tournooien. Tijd voor een echte uitdaging dacht Renze Kuitert, trainer/coach destijds van de E1, en daagde Vorden 1 met trainer Jan Lichtenberg uit voor een ‘potje op een half veld’. De uitslag is niet opgeslagen in het archief van v.v. Vorden, maar onderstaande prachtige foto gelukkig wel en deze willen wij u niet onthouden in deze rubriek ‘Uit de oude doos’.

Vorden 1 (met oranje hesjes) speelde deze oefenwedstrijd met van links naar rechts : Joris Plateeuw, Tim van de Berg, Mark Borgonjen (keeper), Renz Cornegoor, Arnold Norde, Niels Siemerink (!), Hugo van Ditshuizen en Erik Oldenhave.

Vorden E1 speelde toen in 2007  met de volgende 9-jarige spelers: Tom Schröer, Bas Kortstee, Jordi Houwen, Adriaan van der Maas, Ate Barendsen, Twan Eggink, Gijs van der Veen, Bart Kuitert en Siebren Bijenhof.

uit de oude doos e1 2007

Alle 9 spelers spelers van toen Vorden E1 spelen nu nog steeds en hebben inmiddels allemaal een plek gevonden in de selectie (1e, 2e of 3e), waarbij het opvalt dat Bas Kortstee en Gijs van der Veen hun debuut in het 1e elftal op 16-jarige leeftijd hebben gemaakt en er nu al drie jaar op hebben zitten in het 1e elftal. Wat naast de voetbalpassie en voetbaltalent bij deze groep op valt is dat er op dit moment maar liefst vier spelers van deze groep in de ‘lappenmand’ zitten. Maar gelukkig zijn Jordi Houwen Bart Kuitert na een langdurige blessure weer op de weg terug en mogen Gijs van der Veen en Ate Barendsen al snel weer met de groep mee trainen.

Van de spelers van Vorden 1 destijds spelen Mark Borgonjen, Arnold Norde en Erik Oldenhave nu nog in het 3e elftal, is Hugo van Ditshuizen af en toe actief in de 35+ competitie, heeft Renz Cornegoor zijn aandacht verplaatst naar de bestuurskamer en vertonen Joris Plateeuw en Tim van den Berg al enige tijd hun kunsten buiten Vorden. Niels Siemerink is met zijn 32 jaar de nestor van de selectie en speelt nog steeds in de selectie, waarbij hij zowel in het 1e als in het 2e zijn verdienste heeft.