udo heij 2

Vorden 18 april 2015 – Udo Heij wordt vanaf het seizoen 2015-2016 de nieuwe trainer van het 2e elftal van v.v. Vorden. Het 2e elftal, dat uitkomt in de res. 3e klas B van de afd. Oost, wordt nu nog getraind door Wilbert Grotenhuys, maar hij gaat na 2 seizoenen bij de selectie, weer naar de ‘zaterdag’ om daar volgend seizoen de junioren van v.v. Vorden te trainen. De vereniging is zeer content met de aanstelling van Udo, aangezien het past in het jaren geleden ingezette beleid om zoveel mogelijk met ‘interne’ trainers te gaan werken. Met Udo Heij heeft v.v. Vorden een nieuwe ambitieuze trainer bij deze zo belangrijke groep.

Udo heeft vanaf zijn 22e t/m 32e jaar in de selectie van v.v. Vorden gevoetbald. Hij is geboren en getogen in Doetinchem en heeft bij deze vereniging altijd in de jeugd gevoetbald en ook nog een aantal jaren in de selectie. Na zijn actieve jaren in het 1e en 2e elftal van v.v. Vorden is hij in de lagere senioren terecht gekomen en op dit moment voetbalt hij nog steeds bij het 35+ team van v.v. Vorden. In 2011 is hij als Technisch Jeugd Coördinator begonnen binnen de jeugdcommissie en de TJC van onze voetbalclub en heeft hij zich zeer actief een aantal jaren bezig gehouden met de jeugdafdeling. In zijn achterhoofd had hij altijd het idee om het trainerschap op te pakken en dit seizoen heeft hij op de maandagavond met Peter Jansen de D1 getraind. Nadat hij zijn ambitie had getoond en aangegeven om het volgende seizoen een elftal te gaan trainen, is de oplossing om het 2e elftal te gaan doen, eruit gekomen.

Op donderdagavond zal hij worden geassisteerd door René Nijenhuis. René is al 14 jaar jeugdtrainer bij v.v. Vorden en hij heeft in deze periode zowel enkele pupillenteams, als de C1, B1 als de A1 getraind. Rene is een zeer ervaren en gewaardeerde trainer die bij v.v. Vorden alle (jeugd)spelers kent doordat hij ze heeft getraind of nog samen mee heeft gevoetbald. René heeft door privé-omstandigheden (positief!) gekozen om volgend seizoen niet meer zelfstandig een elftal te trainen (2x in de week en in het weekend coachen), maar was gelukkig wel bereid om nog een avond in de week beschikbaar te zijn voor de vereniging.

Udo gaat op dinsdagavond het 2e elftal trainen en samen met Michel Feukkink van het 1e elftal hebben zij een  groep van 34 man tot hun beschikking. Donderdagavond traint het 1e , 2e en 3e elftal en de lagere senioren apart en zal Udo het 2e trainen met assistentie van René Nijenhuis. Op de zondagmorgen tijdens de wedstrijden zal Udo het 2e elftal coachen.