knvb beker oost

Vorden 16 februari 2014 – Afgelopen weekend werden de wedstrijden in de 4e ronde van de KNVB-beker afd. Oost afgehandeld. Nadat de kruitdampen zijn opgetrokken blijken er nog twee clubs uit de afdeling van Vorden 1, 3c, bij de laatste 16 te zitten. FC Eibergen verloor met 2-3 van Vogido, maar zowel RKVC als VVO wonnen na penaltys tegen resp. 4e klasser ONA uit Wageningen en 2e klasser DCS uit Zevenaar.

RKZVC speelde met 2-2 gelijk tegen de vierdeklasser uit Wageningen en toen met de penaltys de Zieuwentse keeper de laatste inzet keerde van ONA was de wedstrijd beslist en plaatste de runner-up van 3c zich voor de 1/16e finale.

VVO had donderdagavond al haar wedstrijd gespeeld en speelde eveneens gelijk. Na 90 minuten stond het 1-1 op het scorebord tegen 2e klasser DCS, maar na de penaltys mochten de velpenaren zich de winnaar noemen en zodoende plaatsten ook de geel-zwarten zich voor de 1/16e finale.

FC Eibergen heeft een einde gemaakt aan de bekerwedstrijden in het seizoen 2014-2105, want zij verloren met 2-3 van 2e klasser VOGIDO uit Enschede.

RKZVC moet nu in de volgende ronde het opnemen tegen topklasser HHC in Hardenberg en VVO heeft ook al een topamateurclub geloot want zij spelen in de volgende ronde in en tegen Bennekom. De ploegen die zich plaatsen voor de kwartfinale behoren niet alleen tot de laatste 8 in het bekertoernooi, maar plaatsen zich eveneens voor de voorronde van de landelijke Amstelcup (KNVB-beker) in augustus, waarin het mogelijk is dat er tegen een Jupiler-leaque (1e divisie)- ploeg geloot kan worden.