Vorden, 1 mei 2017 – In de afgelopen twee weken is er op deze site aandacht besteed aan de tussenstanden van de elftallen in de A-categorie (1e, 2e, JO19-1, JO17-1, JO15-1 en de JO13-1) en tevens alle teams uit de B-categorie bij de senioren en de junioren. Als laatste willen wij u op de hoogte brengen van de stand van zaken bij de pupillenteams. In de komende weken loopt hier de voorjaarscompetitie 2016-2017 op zijn einde en kunnen er wellicht nog enkele feestjes gevierd worden.

Bij de D-jeugd (JO13) speelt de JO13-2 in de 3e klasse en zitten zij bij sterke JO13-1 teams als Socïi, Basteom, Dierense Boys, Keyenburg en Wolfersveen in. Met nog drie wedstrijden te gaan staan ze keurig in de middenmoot en hebben zij de laatste drie wedstrijden met één doelpuntje verschil steeds weten te winnen. Dit zijn dus mooie pupillenwedstrijden met veel evenwicht en wie weet kunnen ze dit in de komende drie wedstrijden ook nog doorzetten tegen enkele sterke tegenstanders. De JO13-3 staat op het punt om kampioen te worden maar zullen as. zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen concurrent Reunie JO13-2 er nog wel ff tegenaan moeten. Het team van Eddy Berendsen en Michel Hofs heeft 6 punten voorsprong dus heeft nog 1 puntje nodig in twee wedstrijden. De meiden Socïi en Vorden in de MO13-1 hebben twee wedstrijden gewonnen en twee gelijk gespeeld en wellicht kunnen ze nog twee mooie wedstrijden op de mat leggen, want zij moeten tegen ploegen die onder hun staan.

Bij de E-pupillen doen de JO11-2 en JO11-3 het erg goed en staan beide bovenaan in hun klasse. De JO11-3 moet nog drie wedstrijden en staat 6 punten voor en de de JO11-2 moet nog vier wedstrijden spelen, maar hebben een spannende competitie want hier staan nog vier ploegen heel dicht bij elkaar in de kopgroep. Bij de JO11-1 in de 1e klasse is er sprake van veel gelijkwaardige wedstrijden, qua uitslagen tenminste. Vorden JO11-1 is vaak de ploeg die het meeste balbezit heeft en ook veel kansen creëert, maar niet altijd weet te scoren. Bij de tegenaanvallen is het dan op passen, want Vorden JO11-1 speelt dicht tegen de middenlijn aan en zodoende ligt er veel ruimte voor de tegenstanders. Mooie spelvorm van JO11-1 waar de verdedigers veel leren door in de ruimte op balbezit te verdedigen, maar het kost af en toe wel eens doelpuntje tegen. De meiden van de MO11-5 staan keurig in de middenmoot en hebben laatste een hele goede wedstrijd gespeeld tegen de koploper en deze zelfs gewonnen! De jongens van de JO11-4 hebben het iets moeilijker en staan in het rechterrijtje, maar deze ploegen staan allemaal wel heel dicht bij elkaar dus wie weet kunnen er nog enkele mooie potjes gespeeld worden.

Bij de F-pupillen hebben wij vanaf de winterstop een nieuw team, de JO9-5. Zij hebben enkele spelers die eigenlijk nog in de Mini-F moeten spelen qua leeftijd en dat is af en toe ook nog wel eens terug te zien in de wedstrijden. Zij laten zich door de nederlagen echter niet kisten en zeker niet het plezier en de inzet verliezen in het spelletje en wat betreft het aantal tegendoelpunten komen zij steeds dichterbij het eerste puntje. Wie weet dat het dit seizoen zelfs nog gaat gebeuren! De JO9-1 doet het echt fantastisch in de hoofdklasse. Als kampioen in de 1e klasse van de najaarscompetitie spelen zij nu een halve competitie in de hoofdklasse en wederom staan zij bovenaan. Ondanks de principes en uitgangspunten van de TJC en de trainers door te wisselen met de keeper en ook de spelers vaak door te wisselen in verschillende linies, zodat je op deze jonge leeftijd diverse facetten van het spelletje onder de knie krijgt, blijft de JO9-1 het uitstekend doen in deze klasse met sterke tegenstanders zoals Sparta Enschede, VIOD, DZC’68, FC Winterswijk en Longa’30. Komende zaterdag spelen zij uit tegen de nummer drie DZC’68 en hopelijk wordt het wederom een fraaie, evenwichtige wedstrijd met wie weet …..

De JO9-2 doet ook bovenin mee en staat met nog twee wedstrijden te spelen op de 2e plaats met twee puntjes achterstand op Be Quick Zutphen JO9-2 en laat dit nu net de wedstrijd zijn die zaterdagochtend op het programma staat. Een mooie pot dus in een nu al geslaagd seizoen van dit jonge team. De JO9-3 heeft het moeilijk, maar gelukkig al wel één wedstrijd gewonnen en één gelijk gespeeld. Wie weet kan er in de komende twee weken nog een mooie wedstrijd aan toegevoegd worden, want zij moeten nog tegen de nummer laatst, Basteom JO9-1. Tenslotte de JO9-4, deze spelen prima in de subtop van de competitie. Dit houdt in dat zij pittige potjes spelen tegen de topploegen en deze vaak verliezen, maar voor de rest mooie evenwichtige wedstrijden spelen met leuke uitslagen. Met een beetje geluk kan er in de komende twee weken nog een plaatsje gestegen worden!

Allemaal heel veel plezier en succes gewenst in de mooiste voetbalweken van het jaar, geniet er van!