Michel Feukkink - Hoofdtrainer

Michel Feukkink – Hoofdtrainer

Vorden 11 november 2015 – Het bestuur van v.v. Vorden is samen met hoofdtrainer Michel Feukkink een verlenging van zijn contract overeengekomen van twee seizoenen. Dit houdt in dat Michel Feukkink, die vanaf het seizoen 2011-2012 het 1e elftal onder zijn hoede heeft, na dit lopende jaar ook voor het 6e en 7e seizoen werkzaam zal blijven bij v.v. Vorden. Beide partijen zijn zeer content over de huidige ontwikkeling van het team en de mogelijkheden die deze selectie in zich heeft. Hoofdtrainer Michel Feukkink, die benadrukt dat de werkomstandigheden, de samenwerking met zijn staf en de verhouding met de spelersgroep nog steeds als zeer prettig worden ervaren, klinkt opgetogen: ‘Ja, het is erg fijn als je bemerkt dat er vanuit de club en zeker vanuit de groep zoveel vertrouwen is dat ze graag nog twee jaar verder willen. Het geeft ons allemaal de kans om nog verder te groeien met Vorden 1’.

Het bestuur beseft dat een verlenging van 5 naar 7 jaar in het amateurvoetbal niet vaak voor komt, maar staat er wat dat betreft ook heel simpel in.  ‘Het belangrijkste is dat de thermometer, die je in de groep plaatst om te beoordelen of er nog voldoende draagkracht is voor de werkwijze van de trainer, duidelijk positief uit slaat en laat zien dat de selectie unaniem achter de werkwijze van Michel staat’, aldus bestuurslid voetbalzaken Marc van der Linden. En dan is het, zeker gezien het feit dat in het verleden nog nooit een trainer langer dan 5 seizoenen achter elkaar trainer is geweest bij v.v. Vorden (Herman de Weerd was in twee periodes van vijf (1971-1977) en drie jaar (1982-1985) in totaal 8 seizoenen trainer bij onze club), op zich wel bijzonder dat je met elkaar een verlenging van het contract met een 6e en 7e jaar overeenkomt, maar aan de andere kant gewoon een logisch gevolg van het feit dat de sleet in de samenwerking tussen spelers, trainer, staf en bestuur er zeker nog niet op zit.’

Michel Feukkink is bij v.v. Vorden in 2011-2012 in de vierde klas begonnen en promoveerde direct in zijn eerste seizoen via de nacompetitie naar de 3e klas. In drie jaar derde klasse C, werd er nog meer verjonging doorgevoerd en konden routiniers als Dennis Wentink en Eric Oldenhave vervangen worden door spelers als Koen Oosterhuis, Gijs van der Veen en Bas Kortstee. Na het kampioenschap in de derde klasse staat het 1e elftal op dit moment na 9 wedstrijden met 15 punten op een keurige 4e plaats in 2I en heeft Michel na vijf seizoenen nog precies vier spelers in zijn 19-koppige selectie over van de groep waarmee hij in augustus 2011 begon. ‘Ieder seizoen heeft hij op één of twee plekken in de selectie weer een nieuwe A-junior in kunnen passen en met de huidige gemiddelde leeftijd van 21,8 jaar zijn wij er van overtuigd dat deze groep zich ook op dit niveau nog steeds door kan ontwikkelen onder Michel Feukkink’, aldus scheidend voorzitter William van der Veen.

Michel Feukkink