Vorden – 31 maart 2017, Afgelopen week hebben onze clubscheidsrechter Tom Lenselink (16) en Wytze Smid (16) het diploma ‘Verenigingsscheidsrechter’ van de KNVB gehaald. Samen met nog 14 andere deelnemers hebben Thom en Wytze in de afgelopen periode 4 theorieavonden en een praktijkavond gevolgd waarna op woensdagavond 29 maart het examen afgenomen werd bij sv Grol. Thom en Wytze fluiten sinds het seizoen 2014-2015 bij onze club en nadat zij de eerste twee seizoenen de E-tjes en de F-jes hebben gefloten zijn zij dit jaar voor het eerst begonnen bij de elftallen en hebben ook al enkele wedstrijden van de JO13-1 in de hoofdklasse gefloten. Thom en Wytze hebben  daarop besloten om in overleg met onze scheidsrechterscoördinator Gerrit Bijenhof zich aan te melden voor de opleiding ‘Verenigingsscheidsrechter’ van de KNVB en in de afgelopen twee maand hebben zij deze cursus succesvol doorlopen. Thom en Wytze , gefeliciteerd met dit diploma en wij wensen jullie heel veel plezier en succes met het fluiten van wedstrijden bij de jeugd van v.v. Vorden!

Op de site van sv Grol staat het volgende vermeld over deze cursus:

Tijdens de cursusavonden werd natuurlijk ingegaan op de spelregels, maar vooral op de andere aspecten van het fluiten zoals het volgen van het spel, positie op het veld tijdens standaardsituaties, communicatie met spelers, managen van de wedstrijd, afspraken met de assistent-scheidsrechters, invullen van het wedstrijdformulier, pasjes controle en het bespreken van bijzondere spelsituaties. Hans Noortman gaf deze cursus op een zeer prettige manier en de deelnemers, variërend in de leeftijd van 15 tot 55 jaar, ontvingen zeer veel bruikbare tips.

Tussendoor floot men wedstrijden bij de eigen club. Deze werden gevolgd door de praktijkbegeleiders. Dit zijn ervaren scheidsrechters bij de club. Na iedere wedstrijd werd er terugkoppeling gegeven. Ook dit leverde weer zeer veel leerzame en bruikbare tips op. Een mooie samenwerking!

sv Grol en de KNVB, bedankt voor de organisatie en samenwerking!

Op onderstaande foto zien wij Thom Lenselink in het midden op de achterste rij en twee plaatsen naar rechts staat onze scheidsrechtercoördinator Gerrit Bijenhof. Wytze Smid kon niet aanwezig zijn vanwege verplichtingen in Duitsland. (website sv Grol).