vorden 2 azc

Vorden 2 december 2015 – Het zijn regenachtige en stormachtige dagen de laatste tijd in Nederland en deze herfstperiode heeft ook zo zijn weerslag op het voetbal op Sportpark ‘t Grote Veld. De laatste 2 weken is menig training afgelast omdat de velden afgekeurd zijn door het slechte weer en afgelopen weekend werden de wedstrijden op zondag op veld 2 en 3 ook afgelast. Vorden 2 kwam wel in actie en speelde zondagmorgen thuis tegen AZC 2. Om toch nog even te kunnen genieten van enkele voetbalbeelden hierbij een reportage van Vorden 2.

Vorden 2 is afgelopen seizoen gepromoveerd naar de res. 3e klas KNVB, toen het in de res. 4e klas op een 2e plaats was geëindigd in 2013-2014 en de KNVB een extra promotieplaats in het verschiet had gesteld. Zo mocht Vorden 2 het afgelopen seizoen dus weer terug keren naar de res. 3e klas, nadat het van 1998-2008 en in 2010-2011 en 2012-2013 ook al in deze klasse had gespeeld, maar kwam het wel terecht in de regio Twente. Onder leiding van trainer Wilbert Grotenhuijs en met routinier Dennis Wentink werd op de laatste speeldag op eigen kracht een plek in de res. 3e klas veilig gesteld.

Dit seizoen kunnen wij weer een volgende stap maken met het 2e elftal en is de personele bezetting, door o.a . de komst van 7 A1-junioren in de selectie van 49 (Vorden 1-2-3), breder geworden en heeft de nieuwe trainer Udo Heij meer keuze. Dit seizoen speelt het weer in de vertrouwde achterhoekse klasse en dient het aan te treden tegen o.a. Sp. Lochem 2, Silvolde 2, Doetinchem 2, AZC 2 en Ruurlo 2. Afgelopen zondag stond de 11e en dus laatste wedstrijd van de 1e helft van de competitie op het programma thuis tegen AZC. Omdat het hoofdveld niet was afgekeurd kon de wedstrijd gewoon door gaan en fotograaf Johan Bolink vond dat een mooie reden om een reportage te maken. Met besmuikte en vol met modder zittende shirts gingen de mannen van assistent René Nijenhuis afgelopen zondag om kwart over 12 het veld af en hielden mooi 3 punten over aan de clash tegen AZC 2. Vorden 2 staat halverwege het seizoen precies in het midden op een gedeelde 6e plaats en heeft de ambitie om in de 2e helft van het seizoen nog een aantal plaatsen te stijgen.

(Klik op de foto voor de gehele reportage van Johan Bolink)

vorden 2 azc 2