train de trainer

Vorden 21 september 2015 – v.v. Vorden heeft de beschikking over een groot aantal eigen jeugdtrainers en leidt sinds 2008 al jaren haar eigen jeugdtrainers op. Van de A1 t/m de F4 lopen er allemaal eigen opgeleide jeugdtrainers bij de 25 jeugdteams. Om dit te continueren en er ook zeker van te zijn dat in de komende seizoenen er voldoende en gekwalificeerde vrijwilligers op de jeugdteams gezet kunnen blijven worden, is er dit jaar een plan gelanceerd om de betreffende trainers nog meer te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de constante stroom van kandidaat-trainers op gang blijft.

Zo zullen dit seizoen voor het eerst de eerste twee teams  met elkaar gaan trainen gezamenlijk met een extra trainer. Dus zowel de A1/A2, B1/B2, C1/C2, D1 en D2 trainen tegelijk en hebben naast hun eigen elftal trainer een extra trainer in de personen van Gijs van der Veen, Bas Abbink en Björn Grotenhuys. Dit initiatief is ook ingevoerd bij de overige teams want bijvoorbeeld de C3 en C4 trainen gelijk tijdig en dit geldt ook voor de beide meidenteams.

Verder is het zo dat er ieder jaar voor de avondtrainingen van de E- en de F-teams trainers gezocht dienen te worden en ook in deze groep zijn wij op zoek naar jeugdige potentiële kandidaten die in de komende jaren door kunnen groeien om een vast elftal te gaan trainen. Dit seizoen beginnen Bram Oplaat, Sjoerd Voerman en Niels Rondeel een dergelijk traject en hebben wij daarnaast voor ieder E- en F-team een vaste trainer voor maandag- of donderdagavond. Daarnaast hebben alle 135 E- en F-pupillen op woensdagmiddag de vaste techniektraining die dit seizoen al weer voor het zoveelste jaar onder leiding van Peter Jansen wordt gegeven.

Dit seizoen starten wij ook met een train-de-trainer cursus om o.a. de (nieuwe) E- F-trainers te begeleiden en deze te ondersteunen om het trainen van deze 5-10 jarigen onder de knie te krijgen. Volgende week hebben wij de eerste sessie gepland:

Aanstaande maandag 28 september ’15 is er een bijeenkomst in het kader van TRAIN DE TRAINER.

Deze bijeenkomst is voor alle begeleiders die betrokken zijn bij het 7 tegen 7 voetbal. (F en E jeugd jongens en meiden)

We gaan verschillende aspecten van de wedstrijd en training behandelen zowel in theorie als praktijk.

Neem dus je trainingskleding mee.

Aanvang 20.00 uur tot p/m 21.15 uur.

Kun je niet aanwezig zijn meld je dan af bij de coördinator van de F of de E jeugd.

Peter Jansen – Trainerscoördinator TJC en Marc van der Linden – Bestuurslid voetbaltechnische zaken

train de trainer