img_8082

Vorden 2 oktober 2016 – Tijdens de laatste 2 klussendagen in augustus is het gehele sportpark na de zomerstop flink opgeknapt. Vooral het schoonmaken van de reclameborden, doelen, bankjes, aanwijsborden en het verfen het schoonmaken van de ballenvanger achter het doel van het hoofdveld zorgde ervoor dat het aanblik op ons Sportpark een fraaie en dus positieve verandering kreeg. Nu zijn we eind september en is de competitie inmiddels al weer 4 á 5 weken onderweg en zien vele leden en toeschouwers tot hun verbazig toch weer gele doelen en geel-bruine aanslag achter tegen de tribune aan.

De oorzaak van deze gele uitslag ligt in het feit dat in ons grondwater een hoog ijzergehalte zit en er dus tijdens het sproeien roestvorming ontstaat. Aangezien wij een extreem droge en warme septembermaand hebben gehad, is er constant nog gesproeid in een periode waar normaal gesproken de natuur de velden een handje helpt. Door het vele sproeien is er zodoende vooral op veld 3 en veld 2 toch weer een gele laag ontstaan op de vier doelen en is bijvoorbeeld de achterkant van de tribune ook helemaal voorzien van een geel-bruine laag.

Op 22 oktober staat een klussendag gepland en zullen de betreffende voorwerpen weer worden ontdaan van die gele laag. Tevens staat er voor deze dag nog meer klussen gepland (ook in de kleedkamers), dus willen wij hierbij de seniorenleden, vrijwilligers, supporters, donateurs enz. die graag een (halve) dag willen helpen, vragen om zich op te geven bij Johan Verstege (accommodatie@vvvorden.nl).

img_8082