sportpark zonder reclameborden

Vorden 8 juni 2015 – De maanden juni en juli staan altijd in het teken van ‘groot onderhoud’ en daarvoor dienen er ingrijpende voorbereidingen en vele werkzaamheden verricht te worden. Allereerst heeft veld 2 al begin mei een toplaag renovatie ondergaan en vanaf de 1e week in juni zijn veld 1 en 3 en de oefenhoek flink onder handen genomen. In de afgelopen week zijn tevens alle reclameborden rondom het hoofdveld weg gehaald, zodat ook deze een goede schoonmaakbeurt kunnen krijgen en er weer nieuwe borden in geplaatst kunnen worden.

In de afgelopen vier weken zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd naar aanleiding van het onderhoudsplan dat door de Stichting SBS samen met de voetbalvereniging destijds is opgesteld:

Veld 2:

Het hoofdveld, veld 3 en de oefenhoek waren in de afgelopen drie jaar al eens extra onder handen genomen en voor dit jaar stond veld 2 op het programma. De ‘afronding’ van het veld was niet meer optimaal en door van de bovenlaag, ca. 30 mm. te verwijderen en met lasertechniek mooi ‘rond’ af te laten lopen is dit weer op gewenste wijze hersteld. De gefreesde bovenlaag is verwerkt in een wal aan de boszijde achter het verste doel van veld 2. Veld 2 is daarna tevens opnieuw ingezaaid en op dit moment staat er al weer een goed graspakket op. Een andere belangrijke doelstelling naast het vlakker maken van het veld, was een betere waterafvoer te realiseren na flinke regenbuien, want de bovenlaag hield dit regenwater vast waardoor het veld te snel glad en onbespeelbaar werd.

Veld 3:

Veld 3 is direct na het wikee-toernooi en de afronding van het seizoen geverticuteerd en doorgezaaid. In deze weken wordt dit veld sterk beregend om jonge gras zo snel mogelijk door te laten komen. Waar nodig zullen op enkele plekken nog zoden gelegd worden, zoals op de penaltystip aan kantine zijde en speelschade t.p.v. pupillendoelen aan zwembadzijde.

Veld 1:

Veld 1 is net als veld 3 op dezelfde wijze behandeld, met de aantekening dat hier in de as van het veld, beide vijfmeter gebieden, beide penaltystippen en de middenstip wordt voorzien van graszoden.

Oefenhoek

Is net als veld 1 geverticuteerd en doorgezaaid met extra veel graszaad om met een zo sterk mogelijk grasmat te beginnen in het volgende seizoen.

Tevens zijn alle reclameborden verwijderd zodat deze niet aangetast worden door het ijzer in het grondwater tijdens het sproeien en tevens geeft dit de gelegenheid om de nieuwe reclameborden er tussen te plaatsen. De railbevestiging zoals deze in het laatste half jaar rond driekwart van het hoofdveld is aangelegd, zal in de komende maanden ook aan de korte zijde bij de kantine worden vervangen, zodat de gehele veldomheining dezelfde uitstraling krijgt.

Op zaterdag 27 juni staat de klussendag gepland en tijdens deze dag willen wij graag de volgende werkzaamheden verrichten:

– schoonmaken van reclameborden

– schoonmaken van de tribune

– schoonmaken en ‘bij stippen’ van de vlaggenmasten

– schoonmaken buiten houtwerk van de kantine, bestuurskamer en de kleedkamers

– Vergroten en aanleggen van een ‘tegelplateau’ bij de ingang van de oefenhoek

– overige han- en spandiensten

Tenslotte staat voor medio Juli de realisatie van de berging achter de kleedkamers gepland.