Vorden, 25 maart 2018 – Het eerste (!) volledige competitieprogramma van 2018 zorgde gisteren voor lentekriebels en dat heerlijke voetbalgevoel, omdat na een winterstop van 13 (!) weken er eindelijk weer eens lekker gevoetbald kon worden. Het was direct weer druk op ons Sportpark, volle parkeerplaatsen, penalty’s, fraaie overwinningen, zwerfvuil en ….. jammer genoeg een naar einde van deze zaterdag met een trieste aftocht van een JO19-1 speler van AZC met de ambulance door een verdraaide knieschijf. v.v. Vorden wenst hierbij deze ongelukkige speler van AZC heel veel sterkte en beterschap!

De aftocht van de lelijk geblesseerd geraakte speler van AZC was een triest einde aan de verder zo’n fraaie eerst voetbalzaterdag van dit kalenderjaar. Fraaie uitslagen, veel doelpunten, publiek dat weer lekker langs de lijn kon gaan kijken naar de diverse verrichtingen, het was allemaal aanwezig gisteren op Sportpark ‘t Grote Veld.

Vorden JO13-1 speelt voor het 3e achtereenvolgende jaar in de hoofdklasse en heeft ook dit seizoen weer net als de vorige twee jaar (7e en 8e plaats) een plek in de veilige middenmoot in het vizier. Maar het is wel erg spannend en ten opzichte van de vorige seizoenen zijn er niet één of twee ‘zwakke broeders’ bij, waardoor alle clubs in het rechterrijtje erg aan elkaar gewaagd zijn. Prachtige competitie dus en gisteren was er weer zo’n wedstrijd te zijn van de JO13-1 tegen Longa’30 JO13-1. Terwijl er vorige week nipt met 1-0 was gewonnen van de Tukkers en de week ervoor nipt was verloren tegen VOGIDO, behaalde Vorden gisteren een zwaar bevochten 3-1 overwinning waarbij Vorden een penalty benutte en Longa’30 er ééntje mistte. Na afloop van de wedstrijd ging het hele team ‘de buurt in’ om namens v.v. Vorden mee te doen met de zwerfvuilactie tijdens de landelijke opschoondag. Met vier volle vuilniszakken kwamen de spelers, begeleiding en ouders weer terug van de oude zutphenseweg en Kerkhoflaan en werden deze netjes afgeleverd bij het verzamelpunt van de werkgroep ‘zwerfvuil’ uit Vorden.

s’Middags waren er nog mooie potjes te zien van de JO15-1, MO19-1 en de JO19-1. De eerste twee teams behaalden fraaie overwinningen en bij de JO19-1 was het een zeer spannende en gelijk opgaande strijd, totdat een speler van AZC JO19-1 in een duel om de bal zijn knie heel naar verdraaide. De scheidsrechter staakte direct de wedstrijd, de speler werd afgevoerd met de ambulance en zo kwam er een vervelend einde aan deze voor de rest zo fraaie eerste competitiezaterdag van 2018.

Klik op de foto van Vorden JO19-1 AZC JO19-1 voor een fraaie reportage van Johan Bolink.