Vorden, 5 juni 2017 – Ieder jaar organiseert Royal Cosun, het moederbedrijf van Aviko, Sensus, Suikerunie, Duynie en SVZ, een bedrijfsvoetbaltoernooi voor alle vestigingen van de genoemde 5 bedrijven. Zo’n 16 tot 20 teams uit Nederland, Polen, Tsjechië, België, UK en Nederland strijden dan om de felbegeerde cup om dan weer een jaar vol trots zich het beste voetbalteam binnen het Cosun Concern te mogen noemen. Dit jaar mocht v.v. Vorden op het eigen Sportpark ‘t Grote Veld dit evenement organiseren en was er besloten om naast het voetbaltoernooi er nog een extra sportief evenement bij te organiseren. Naast de ongeveer 200 voetballers deden er namelijk ook nog ongeveer 40 sportieve werknemers van diverse bedrijven mee aan een 125 kilometer lange fietstocht. Deze fietstocht was uitgezet door Cycle Team Vorden en vier teamleden van deze groep reden ook mee om de groep te begeleiden. Ook was er nog de mogelijkheid om een recreatieve tocht van 32 kilometer te maken langs de 8 kastelen van Vorden.

De voetbalvereniging Vorden, onder leiding van bestuurslid financiën Kees Jansen, was afgelopen zaterdag de organisator en gastheer van het jaarlijkse toernooi en in totaal hebben rond de 45 vrijwilligers van onze club zich ingezet om van deze dag een geslaagd sportief evenement te maken. Het Sportpark was omgetoverd tot een geschikte accommodatie met 6 ‘halve veldjes’ een fraai start- en eindpunt voor de fietsers inclusief een kantine, toiletten, bestuurskamer, verzorgingsruimte en kleedkamers, uitgebreid met fraaie tenten die de ruimte tussen de kantine en het hoofdveld overkapte. Er was een gastheer in de persoon van William van der Veen aanwezig die de openings- en sluitingsspeech verzorgde, een ieder welkom heette en alle aanwezige bij aankomst op weg te helpen, een gastvrouw in de persoon van Joanne Zelle die ervoor zorgde dat de teams s’morgens soepeltjes de weg werden gewezen naar de kleedkamers en de velden op het Sportpark en er waren ongeveer 20 horecavrijwilligers, onder leiding van kantinecommissieleden Greta Greven en Karin Vliem, die in de kantine, in de keuken en in de buitenbar onder de luifel ervoor zorgden dat de 350 aanwezige mensen werden voorzien van een natje en een droogje. Johan Verstege was verantwoordelijk voor de facilitaire zaken op en rondom de accommodatie en Marco Horstman, Fred Pellenberg en Marc van der Linden bemanden het wedstrijdsecretariaat waarbij het programma, de uitslagen en de standen ‘on-line’ werden getoond op twee grote schermen en de 10 ‘v.v. Vorden – scheidsrechters’ telkens werden ingepland voor de diverse wedstrijden. Verder was de EHBO – afdeling Vorden ingehuurd voor eventueel medische hulp en verzorging.

Toen s’morgensvroeg rond 10.00 uur de eerste bussen arriveerden en de deelnemers zich op het Sportpark melden was er direct al een probleem dat opgelost moest worden, want het bleek dat de bus met deelnemers uit Puttershoek en Dinteloord met pech onderweg stond en in een vervangende bus de weg moesten vervolgen. Zij konden dus niet aanwezig zijn bij de opening om 11.00 uur en het wedstrijdsecretariaat moest direct al aan de bak om het schema snel aan te passen ,waardoor de betreffende wedstrijden van deze twee teams zo snel en soepel mogelijk verplaatst konden worden. Na de opening werd er om 11.30 afgetrapt op de vier aanwezige velden en vertrokken een kwartier later de 45 fietsers voor hun tocht door de Achterhoek en Salland waar o.a. de Holterberg op het programma stond. Het schema had zodanig ruimte dat het met enige improvisatie lukte om de teams van Suikerunie nog voor de pauze ingepland te krijgen en zodoende kon om 14.30 iedereen zich op maken voor de verliezers- en winnaarsronde. Een flinke onweersbui leek even roet in het eten te gooien en uit voorzorg werd iedereen door de organisatie, in overleg en medewerking met de EHBO en ‘buienradar’, naar binnen gedirigeerd en werd er een korte pauze van 10 minuten ingelast. Na een kwartiertje was het gedonder een enkele flits en vooral de regen weer afgelopen en stond het laatste uur op het programma met de halve finales en finale. Toen om 16.30 uur de finale begon kwamen de fietsers net terug van hun toch en zodoende waren alle 200 sportieve deelnemers aanwezig tijdens de prijsuitreiking om 17.00 uur, waar Royal Cosun een fraai bedrag schonk via Cycle Team Vorden aan Stichting Kika. Iedereen kon daarna genieten van het warme- en koude buffet, verzorgd door Roy Böhmer van ‘de Reehorst’, en de nodige drankjes. Het werd een zeer gezellige afsluiting met natuurlijk ook nog een menig dans- en polonaise act, waarbij enkele deelnemers zich niet onbetuigd lieten.

Johan Bolink was de gehele dag aanwezig om foto’s te maken en zorgde er o.a. voor dat alle teams in de eerste uren van het toernooi op de foto werden gezet. Een reportage van zijn eerste foto’s waren vanaf 13.00 uur al op enkele grote schermen terug te zien. Ga naar de site van Johan Bolink om een indruk te krijgen van deze sportieve dag.