a1

Vorden, 8 november 2016 – Afgelopen seizoen zaten zowel het 1e elftal als het 2e elftal ruim in de spelers en waren er niet of nauwelijks schorsingen en blessures. Voor de spelers uit de A (JO19) werd dan ook, om de nodige ervaring op te doen, wedstrijden om de Achterhoek Cup en vriendschappelijke wedstrijden gebruikt om hun eerste minuten in het 1e elftal te maken. Dit seizoen heeft vooral hoofdtrainer Michel Feukkink te maken met enkele langdurige blessures en vandaar dat er regelmatig spelers van JO19-1 mee doen met het 1e elftal. Vorige week mocht Guido Beerning voor het eerst zijn minuten maken in het 1e en afgelopen zondag maakte op deze manier Luuk Smit op 17-jarige leeftijd zijn debuut in het 1e elftal in de 2e klas.

Van de huidige JO19-1 heeft afgelopen seizoen Max de Vries als eerste zijn debuut gemaakt in de competitiewedstrijd tegen BVC’02 (1-1).  In dat seizoen mochten Sven Mulder, Luuk Smit en Max de Vries ook al regelmatig mee doen met de Achterhoek Cup (Angerlo Vooruit en DZSV) of vriendschappelijke wedstrijden (Cupa/Wilp). Dit seizoen hebben Bart Bouwmeester en Robert van Til al eens reserve gestaan tijdens een competitiewedstrijd bij het 1e elftal en mochten Guido Beerning en Luuk Smit zelfs al hun eerste minuten maken in het 1e elftal. Guido Beerning viel vorige week vlak voor tijd in tijdens de wedstrijd in en tegen Rheden en Luuk Smit kwam afgelopen zondag in het veld vlak nadat Sam Abbink de winnende 2-1 had gemaakt tegen WAVV.

Het komende half jaar zullen op deze manier regelmatig spelers uit de JO191 en 2 mee gaan doen met wedstrijden en trainingen bij de senioren, mede omdat van deze groep volgend seizoen maar liefst 14 spelers over gaan naar de senioren.

Drie jaar geleden werden deze spelers nog kampioen in de C1 en werden zij bij terugkomst in Vorden gehuldigd op het marktplein.