spare-ribs-2

Vorden 16 december 2016 – Gisterenavond zat de kantine met maar liefst 80 man gezellig vol, toen de seniorenafdeling met de traditionele Spare-Ribsavond het jaar afsloot. De onderlinge afsluitende training werd dit jaar voor het eerst samen met de selectie, de JO19-1 en de meiden van MO17-1 gehouden en was zeer geslaagd. Na de heerlijke kippeboutjes en Spare-Ribs, verzorgd door Jopie en Gert, werd nog ff het eerste half jaar doorgenomen en kreeg de afscheid nemende Arend Verbeek achter de bar een staande ovatie en een attentie.

Het gaat dit seizoen prima met de seniorenafdeling, waarbij als hoogtepunt de 35+1- het kampioenschap bij het 7×7 mocht vieren. Dit is echter niet alleen af te lezen aan de resultaten maar ook aan de trainingsopkomst, de beleving en de saamhorigheid, waarbij ook regelmatig een beroep gedaan wordt aan de spelers van Vorden JO19 en de niet spelende leden met pasje. Vorden 1 doet het natuurlijk uitstekend met een keurige gedeelde 4e plaats in de 2e klasse en ook het 2e elftal heeft de draai gevonden in de res. 3e klas en staat niet alleen 5e op de ranglijst maar ook nog op een gedeelde 2e plaats in de 2e periode. Vorden 4 doet voor het eerst sinds jaren zelfs mee om de bovenste plaats en het 3e en 5e zullen na de winterstop wellicht nog een paar plaatsen gaan stijgen. Het was leuk dat gisterenavond op uitnodiging ook de JO19-1 (A1) en de meiden van MO17-1 aanwezig waren en ook mee hebben getraind. De JO19-1 heeft het moeilijk in de 1e klasse, maar heeft in de laatste drie wedstrijden 6 punten gehaald en staat zodoende gelijk met een groep van maar liefst 7 ploegen die allemaal knokken om onderin weg te blijven. De meiden van MO17-1 kregen gisteren nog ff een staande ovatie, want met een kampioenschap in de 2e klas mogen zij het na de winterstop proberen in de 1e klas.

Gerrit Groot Jebbink en Joop Westerveld, Gert en Jopie, verzorgen al jarenlang deze avond voor de senioren en ook gisterenavond waren de Spare-Ribs en de kippenboutjes weer om te smullen. Gelukkig waren zij gisterenochtend nog ff langs de slager geweest en hadden nog enkele kilootjes extra ingekocht, want de schalen waren niet aan te slepen. Toen het eten gedaan was en iedereen weer rustig aan het bier kon werd de afscheid nemende Arend Verbeek nog ff in het zonnetje gezet. Arend kwam jaren geleden samen met zijn gezin in Vorden wonen en werd direct lid van onze club en ging niet alleen een potje voetballen, maar werd ook direct vrijwilliger achter de bar. Hij is in al die jaren een vertrouwd gezicht geworden op ons Sportpark en als voetballiefhebber werd hij met geel-zwarte sjaal ook een echte supporter van ons 1e elftal. Arend gaat weer terug naar Apeldoorn en draaide gisterenavond dus zijn laatste bardienst en werd zowel door voorzitter Marc van der Linden als door de spelers van het 3e elftal, die in de personen van Erik Oldenhave en Jeroen Tijssen een cadeau aan hem overhandigden, nog ff in het zonnetje gezet. Sabine Wilgenhof gaf Arend namens de kantinecommissie nog een heerlijke fles ‘met dat scherpe spul’ en een klaterend applaus was zijn deel en bij deze willen wij hem nogmaals bedanken voor al die jaren inzet bij onze club en hem samen met zijn vrouw veel succes en plezier wensen met hun nieuwe stap richting Apeldoorn.

spare-ribs-1