vorden 5 sdouc

Vorden 26 november 2015 – Van de 35 teams van v.v. Vorden hebben de 5 seniorenteams de helft van de competitie er bijna op zitten. De prestaties van het 1e elftal zijn via onze website wekelijks te volgen en als je goed zoekt wordt er ook regelmatig een verslag geschreven van Vorden 3, maar via deze rubriek willen wij u toch even mee nemen in de acties en prestaties op zondagmorgen bij onze mooie club. We beginnen bij het 2e elftal.

Het 2e elftal staat dit jaar onder leiding van een nieuwe trainer, Udo Heij. Udo traint de 2e selectie op dinsdag- en donderdagavond en wordt daarbij vaak op donderdag geassisteerd door René Nijenhuis, die ook op zondagmorgen regelmatig aanwezig is. Nadat anderhalf jaar het 2e elftal onder leiding van Wilbert Grotenhuys 2e was geworden in de res. 4e klas en daarmee een plek op mocht vullen in de res. 3e klas richting Twente, heeft het 2e elftal zich afgelopen mei gehandhaafd en mocht het dit seizoen dus weer in de res. 3e klas aantreden maar dan in de achterhoekse klasse. Udo moest het doen zonder routinier Dennis Wentink die in de laatste wedstrijd van het 2e afscheid had genomen van de selectie, maar kreeg wel 7 A-junioren over waarvan er twee in de 1e selectie terecht zijn gekomen en 5 in de 2e selectie. Tevens kwam Stefan Stoltenborg over van MEC uit Winterswijk. Udo beschikt over 14 spelers en krijgt er wekelijks ook nog een aantal over van de 1e selectie die niet in de wedstrijdselectie zijn opgenomen. Het komt dan ook regelmatig voor dat er ook wel eens spelers overgeheveld worden naar het 3e elftal op zondagmorgen om er in ieder geval voor te zorgen dat iedere speler zijn gewenste speelminuten krijgt. Het 2e elftal is een echte middenmoter, want met 4 overwinningen en 4 nederlagen en 2 gelijke spelen staat het keurig op een gedeelde 6e plaats samen met FC Eibergen 2. Met 24 doelpunten voor scoort het 2e relatief makkelijk, alleen zijn het aantal tegendoelpunten (28) tot nu toe te hoog om echt mee te doen en is de afstand op de top 2, bestaande uit Sp. Lochem 2, Silvolde 2 dan ook behoorlijk. Het spel is heel behoorlijk, de trainingsopkomst en -inzet optimaal en de teamspirit nadrukkelijk aanwezig, dus het 2e elftal heeft zeker de ambitie om nog een aantal plaatsen te stijgen in de rest van het seizoen.

Vorden 3 zit in een kleine competitie die na het terug trekken van FC Zutphen 2 zelfs uit 10 ploegen bestaat. De equipe van trainer/coach Jeroen Tijssen heeft in tegenstelling tot de afgelopen jaren een brede selectie en heeft naast haar eigen 14 spelers ook regelmatig nog wel eens één of meerdere spelers uit het 2e elftal er bij. Zij doen het tot nu toe prima en hebben 6 van de 7 wedstrijden gewonnen. Alleen de streekderby tegen sv Ratti 1 werd met 3-2 verloren en zodoende staat het 3 punten achter op koploper PAX 3. Aanstaande zondag staat de topper in Hengelo (Gld) op het programma en kan het team van Jeroen Tijssen zich geen nederlaag veroorloven wil het mee blijven doen om de kampioensrace. Aan de trainingsopkomst en – inzet zal het niet liggen, want op donderdagavond is er altijd een groep tussen de 18 en 22 aanwezig vanuit het 3e en 4e elftal.

Het 4e elftal is een combinatieteam tussen 4 en 6, aangezien aan het begin van het seizoen de seniorencommissie samen met de coaches en spelers besloten heeft om verder te gaan met 5 seniorenteams. Coach Edwin Hulshof heeft dit seizoen 19 spelers op papier en zodoende heeft hij er een extra taak bij om alleen al de administratie goed voor elkaar te krijgen met aantal wedstrijden, wisselbeurten, kleding, pot betalen, rijden, wassen enz. Maar dat gaat hem zeer goed af en in combinatie met het aanhangerschap van de enige echte Superboeren, weet hij het 4e elftal naar een plek in de subtop te coachen. Het 4e elftal heeft 1 wedstrijd meer gewonnen dan verloren en weet alleen dat het tegen SHE 4 niet op kan, maar voor de rest van de tegenstanders is het vaak een ‘dubbeltje op zijn kant’. Wellicht dat het in de rest van de competitie nog één of twee plaatsen kan stijgen en nog een aantal mooie wedstrijden kan spelen in de rest van de competitie.

Vorden 5 was de laatste seizoen gewend om richting Twente te spelen, maar zitten nu in de achterhoekse/Liemerse klasse en of het aan de nieuwe tegenstanders ligt of aan de onbekende kleedkamers of lastige routes richting de onbekende sportparken …… wie het weet mag het zeggen, maar veel geluk brengt het tot nu toe nog niet met zich mee! Met andere woorden, FC Warken United zit in een dipje (alleen in het veld dan he). Als coach moet je dan alles uit de kast halen om de kentering te bewerkstelligen en in ieder geval de sfeer en de onderlinge band goed te houden. En daar slaagt Thijmen Wentink, samen met Henk Wentink, prima in. Met tassen van cafetaria ‘t Bintjen’, polo’s van Wentink Electronica en shirtreclame van ‘De Herberg’ zijn de randvoorwaarden uitstekend en ook in de 3e helft wordt er prima gepresteerd. Ze hebben in ieder geval al wel 2 keer gewonnen en één ding is zeker volgens coach Thijmen : ‘De 3e overwinning komt iedere dag dichter bij ….’!

vorden 2 fc eibergen