vorden 2 silvolde 2

Vorden 9 april 2016 – Met nog 6 speelronde’s te gaan en voor enkele teams nog een enkele inhaalwedstrijd, gaan wij bij v.v. Vorden de laatste fase van de competitie in. Voor de redactie van de website een mooi moment om een tussenstand op te maken en per team te bekijken hoe zij er voor staan. Na afgelopen week de junioren te hebben behandeld, komen wij nu uit bij de senioren.

Vorden 2 speelt dit seizoen voor haar tweede achtereenvolgende seizoen in de res. 3e klas KNVB. Vorig seizoen werden zij ingedeeld in de Twentse klasse en waren er verre uitreizen naar Losser, Enschede en Hengelo (OV) en dit seizoen is de vertrouwde achterhoekse klasse het decor. De top 2, bestaande uit Sp. Lochem 2 en Silvolde 2 is een maatje te groot, maar daaronder is er een gelijk opgaande strijd aan de gang waarbij Vorden 2 weliswaar wisselvallig maar in het geheel gezien naar behoren presteert. Wat betreft het aantal beschikbare spelers is er een behoorlijke winst gemaakt t.o.v. afgelopen seizoen want naast de 15 vaste spelers van het 2e elftal, spelen er ook nog regelmatig jongens mee uit de 1e selectie van 18. In de komende weken staan er nog 4 wedstrijden op het programma en ondanks de 7e plaats zullen er nog belangrijke punten behaald moeten worden om boven de streep te eindigen, aangezien onderin de ploegen dicht bij elkaar staan. Er heerst voldoende vertrouwen en er is ook voldoende kwaliteit aanwezig om deze middenmootpositie te behouden en zodoende het seizoen goed af te sluiten.

Vorden 3 heeft een zeer onregelmatige competitie en is zodoende nooit in een ‘lekker’ ritme gekomen. Omdat er maar liefst 3 ploegen zich hebben terug getrokken bestaat de competitie uit 9 ploegen en hebben zij tot nu toe slechts 10(!) wedstrijden gespeeld. De komende weken moeten zij echter vol aan de bak, want in de komende 5 weken dient er 6 keer gespeeld te worden. Net als bij het 2e elftal is de beleving, de trainingsopkomst en de saamhorigheid erg goed te noemen en wellicht kunnen zij op basis hiervan nog een paar plaatsjes stijgen vanaf de huidige 4e plaats en met een paar lekkere wedstrijden tegen o.a. Socïi 2, Ratti 1 en Voorst 2 het seizoen goed afsluiten.

Vorden 4 is een zeer constante middenmotor met 5 gewonnen, 1 gelijk en 6 verloren en een doelsaldo van 35-33. Zij staan dan ook precies in het midden op een 6e plaats. Vorden 4 moet ook nog flink aan de bak, want in de komende 6 weken moeten zij nog 8 keer aantreden waaronder twee keer thuis op donderdagavond. Er zijn dus nog heel wat punten te verdelen en wie weet kunnen zij keurig in het linkerrijtje eindigen.

Vorden 5 speelt dit seizoen in de ‘Liemerse klasse’ en neemt dus regelmatig de picknickmandjes mee met uitwedstrijden naar Groessen, Beek en s’Heerenberg. Het ligt de jongens van FC Warken United niet zo, deze richting, en vandaar dat er al regelmatig een verliespartij genoteerd moest worden. Toch heeft de formatie van Thijmen en Henk Wentink al 4 keer gewonnen en als wij de jongens mogen geloven komen er daar in de laatste 6 wedstrijden er nog een paar bij.

De drie 35+ teams van v.v. Vorden komen nog twee keer in actie en wel vrijdag 22 april en 13 mei. Zij spelen op één avond altijd 3 á 4 wedstrijden dus in hun standen kan nog een heleboel gebeuren. Het zijn altijd lekkere voetbalavonden, waarbij het voetbalplezier net even belangrijker is dan de uitslag, maar als het balletje éénmaal rolt wil ook tijdens deze wedstrijden iedereen toch graag winnen. Op beide avonden speelt er een Vorden-team thuis, dus kom gerust een kijkje nemen.

Succes mannen en natuurlijk ook veel plezier gewenst in deze laatste (en mooiste) voetbalweken van het seizoen 2015-2016.

vorden 2 fc eibergen

Vorden 35+ 1