Afgelopen zondag was de laatste competitiewedstrijd gepland voor het seizoen 2019-2020 en dan zou normaal gesproken in de week er na de selectie bekend gemaakt worden voor het nieuwe seizoen. Dit seizoen is alles anders en zijn wij al 3 maand niet meer aan het voetballen, maar kunnen gelukkig nog wel sinds 3 weken trainen met de 1,5 meter maatregel. Neemt niet weg dat op de achtergrond de voorbereiding op het nieuwe seizoen alweer op volle gang is en zo ook de samenstelling van de selectie voor het nieuwe seizoen 2020-2021 bekend is gemaakt. Lees hieronder over de groep van 47 spelers en trainers van de eerste drie elftallen. Volgende week zullen de teams bekend worden gemaakt van het 4e t/m 7e elftal, het G-team, 45+ en Dames 1.

Vanuit de JO19-1 komen Esli Lindenschot, Mike Verstegen en Gijs Bruinsma over naar de selectie en daarnaast zullen er nog 3 spelers vanuit de jeugd aansluiten bij de lagere senioren (zie lijst volgende week). De lijst van de eerste 16 spelers van Vorden 1 zal nagenoeg uit dezelfde namen bestaan als dit seizoen, alleen heeft Koen Oosterhuis besloten om te stoppen met voetballen. Na 6 seizoenen in het 1e elftal te hebben gespeeld zet de 24-jarige linker middenvelder een punt achter zijn carièrre, waarbij wij natuurlijk altijd zijn kop-doelpunt (3-3) in Velp tijdens de kampioenswedstrijd tegen VVO zullen blijven herinneren en vooral zijn enorm hoge winstpercentage in de duels op het middenveld vanwege zijn snelheid, coördinatie en bovengemiddelde basistechniek. Daarvoor in de plaats zal echter de 27-jarige Rik Schröer, wie op zijn 24e destijds na 6 jaar 1e elftal ook onverwachts stopte met voetballen, weer een plek willen veroveren in de 1e selectie. De veel scorende middenvelder (46 doelpunten in zes seizoenen in het 1e elftal) heeft na 2 seizoenen in het 2e elftal te hebben gespeeld zijn zinnen gezet op het 1e elftal. Een echte nieuwkomer in de selectie is Musa Dagdelen uit Lochem. De 28-jarige spits van Reünie heeft in de afgelopen 10 jaar een reputatie opgebouwd in de regio en staat in totaal op 80 doelpunten, waarvan 55 voor Reünie in de laatste 4 seizoenen. Musa heeft zijn ambitie uitgesproken en wilde graag in de regio een stapje hogerop en wij zijn zeer content dat hij besloten heeft om bij onze club te komen spelen.

Het 1e elftal van v.v. Vorden zal komend seizoen voor het zesde achtereenvolgende seizoen in de 2e klasse I gaan spelen. Na een 7e, 6e, 7e, 9e en dit seizoen een 10e positie (na 17 wedstrijden) zal het elftal van trainer Manfred Graven wederom de doelstelling hebben om in het linker-rijtje te spelen en zodoende een waardige en stabiele 2e klasser te zijn en te blijven. Na vijf seizoenen en 119 wedstrijden in de 2e klas heeft Vorden 1 in totaal 38 wedstrijden gewonnen, 43 keer gelijk gespeeld en 38 maal verloren en een doelgemiddelde van 159 voor en 157 tegen, cijfers dus van een stabiele middenmotor. Wat betreft de tegenstanders zal er niet veel veranderen, want door de Corona-crisis heeft de KNVB geen promoties en degradaties doorgevoerd en zal alleen WAVV uit de competitie verdwijnen aangezien zijn besloten hebben om op zaterdag te gaan voetballen. Hoe de indeling er precies uit gaat zien en wie van de twee ploegen, VVG en/of Grol, de plek in zal nemen van de ploeg uit Wageningen, zal komend weekend bekend worden gemaakt. De selectie van trainer Manfred Graven en assistent trainer René Nijenhuis zal bestaan uit 17 spelers, waarvan 2 keepers.

Het 2e elftal onder leiding van trainer Luc Feukkink zal gaan bestaan uit 15 spelers en hij zal in overleg met de nieuwe trainer van het 3e elftal, Michiel Barink, halverwege september de definitieve 15 namen bekend maken. Het 2e elftal zal na een 2e plaats in de res. 3e klas in het seizoen 2018-2019 en de huidige 7e plaats (na 13 wedstrijden met 4 overwinningen in de laatste 5 wedstrijden) wederom de doelstelling hebben om bovenin mee te draaien en zodoende recht te doen aan de ambitie van de vereniging om met het 2e elftal naar de res. 2e klas te promoveren.

Voor het 3e elftal hebben wij in de persoon van Michiel Barink een nieuwe trainer gevonden en daar zijn wij als vereniging en als elftal erg content mee. Michiel heeft 10 jaar lang in de selectie gevoetbald, waarvan de meeste jaren in het 2e elftal, maar de 29-jarige verdediger heeft door zijn knie- en enkelblessures moeten besluiten om te stoppen met voetballen. De huidige TJC-coördinator (JO19 en JO17) en jeugdtrainer vanaf het seizoen 2007-2008 t/m 2018-2019 van o.a. de E1, B1 en A1 zal vanaf de voorbereiding het 3e elftal gaan trainen en coachen en zal kiezen voor een selectie van 17 spelers  Het 3e elftal zal net als dit seizoen gaan starten in de res. 5e klas.

Op donderdag 18 juni staat er een informatie-avond gepland, maar hoe en waar zal nog nader bekend worden gemaakt i.v.m. de Corona-maatregelen. Klik op het volgende bestand voor de gehele lijst met 47 namen : Selectie_2020_2021