Bas Abbink – verdediger

Vorden, 23 april 2017 – Door een 3-1 overwinning op Rood Wit uit Groesbeek heeft Vorden 1 nu al hetzelfde puntenaantal als vorig seizoen behaald (35). Na een 1-0 ruststand werd het in de 2e helft eerst nog 1-1 maar nadat Roy Böhmer, Gijs van der Veen en Ate Barendsen werden ingebracht kwam toch nog de gewenste kanteling van de wedstrijd. Door doelpunten van Ate Barendsen en Frank Hiddink werd de wedstrijd in vordens voordeel beslist en kon uiteindelijk de 10e winst bijgeschreven worden. Met nog twee wedstrijden te spelen staat de ploeg van trainer Michel Feukkink nu op de gedeelde 3e plaats omdat ook FC Winterswijk, AZC en Leones 35 punten hebben.

Vorden 1 liet in het eerste half uur zien dat het nog wilde strijden voor de 3e of 4e plaats op de eindrangschikking en had dan ook een klein veldoverwicht. Tegenstander Rood Wit uit Groesbeek staat op de laatste (13e) plaats en heeft nog een kleine kans om erin te blijven, maar dan zou het vandaag wel een resultaat moeten halen. Dit zag je niet direct terug in de wedstrijd in de 1e helft en toen Bas Abbink na een goede actie vanaf de linkerkant een lage voorzet met binnenkant voet keurig binnen kon tikken, was iedereen het er ook over eens dat dit een verdiende 1-0 voorsprong was.

Na de rust leek het er in de eerste 10 minuten op dat de wedstrijd in de 2e helft hetzelfde gezicht kreeg als in de 1e helft en wederom was het vooral Daan Horstman die voorin aan de linkerkant voor v.v. Vorden het meest dreigend was. Maar zo ineens kantelde de wedstrijd en beet Rood Wit steeds meer van zich af. Het middenveld met Wiebe de Jong, Koen Oosterhuis, Siebren Bijenhof en Bas Abbink was niet meer in handen van Vorden en zowaar liet de ploeg uit Groesbeek ook zien dat zij voorin gevaarlijk konden worden. In de 58e minuut resulteerde dit in een prima aanval via de linkerkant en de voorzet kon ongehinderd binnen gekopt worden bij de 2e paal : 1-1. Ook na deze tegentreffer bleef het spelbeeld hetzelfde en was Rood Wit de bovenliggende partij met de beste doelkansen. Twee keer kwam Vorden 1 goed weg toen zelfs keeper Robin Verstege in beide gevallen mis tastte met een voorzet, maar gelukkig voor de thuisploeg kon dit omgezet worden in een tegentreffer. Met nog 25 minuten te spelen werden in vijf minuten tijd zowel Roy Bóhmer, Gijs van der Veen en Ate Barendsen ingebracht en deze wissels gaven de geel-zwarten weer het benodigde verse bloed. Uit een prima voorzet van Daan Horstman kopte in de 78e minuut Frank Hiddink keurig tegendraads raak maar de bal kwam in een melee van spelersbenen terecht en toevallig kwam het leder op de hak van de instormende Ate Barendsen: 2-1. Vorden ging door en wilde graag de definitieve nekslag uit delen, maar moest hiervoor tot de 90e minuut wachten. Een prima solo actie van Roy Böhmer bracht hem in het 16-metergebied en precies op het juiste moment gaf hij hier vanuit de bal breed op Frank Hiddink en deze schoot vanuit de draai, fraai raak en bracht hiermee de eindstand op 3-1.

Vorden 1 heeft op dit moment 22 wedstrijden gespeeld en daarvan 10x gewonnen en 5x gelijk gespeeld. Met 35 punten staat het op een gedeelde 3e plaats met FC Winterswijk (verloren van kampioen RKZVC), AZC (gelijk gespeeld tegen WAVV) en Leones (gewonnen van Spero). De achterstand op de nummer twee Concordia Wehl bedraagt slechts 2 punten. Doordat RKZVC de 2e periode heeft gewonnen en kampioen is geworden, zal de 2e periode overgenomen worden door de nummer drie op de ranglijst omdat Concordia als nummer twee op de ranglijst al de 1e periode heeft gewonnen. Als Concordia Wehl op de 2e plaats blijft staan zal de nummer vier van de ranglijst de 3e periode winnen.