Vorden, 17 april 2018 – Afgelopen zaterdag heeft het A1 team uit 1988 een reünie gehouden bij de Herberg in Vorden en het was een zeer geslaagd en gezellig weerzien van 15 spelers, een trainer, coach, grensrechter en toenmalige jeugdvoorzitter van het kampioensteam van 30 jaar geleden. In het seizoen 1987-1988 was A1 ingedeeld in de ‘Overgangsklasse’ (huidige 1e klasse) en moest op de laatste speeldag een inhaalwedstrijd spelen tegen VIOS Beltrum. Om te zorgen dat ten koste van Witkampers A1 het kampioenschap werd behaald diende er gewonnen te worden en dat werd destijds keurig met 2-1 gedaan. 30 jaar later is op initiatief van Wilco klein Nengerman, Gert Verbeek en Ab Nijenhuis deze reünie georganiseerd en werd er natuurlijk ook nog weer een elftalfoto gemaakt!

Na een geslaagd welkom met koffie en gebak (van Rob Oplaat!) werd er na een aantal pilsjes en eerste herinneringen en gesprekken een quiz gehouden. Tijdens dit leerzame (!) uurtje werden er allerlei vragen uit de jaren ’80 en natuurlijk over het A1 team in 1988 gesteld en moest er drie teams ervoor zorgen dat de juiste antwoorden werden gegeven. Daarna was er tijd voor een etentje en deze was keurig verzorgd door de Herberg. Daarna was er natuurlijk genoeg tijd om onder het genot van een drankje bij te praten, te lachen en nog één keer te genieten van dat prachtige voetbalseizoen met het kampioenschap van A1, het eindbekertournooi in Brummen, promotie van het 1e elftal, het EK van Oranje en de Europacupwinst van PSV.

Één moment kwam telkens maar weer terug in de verhalen, want echt een legendarisch moment in dat seizoen was de 1-5 winst tijdens de uitwedstrijd tegen VIOS Beltrum, waarna trainer Ben Koolenbrander, coach Ab Nijenhuis en jeugdvoorzitter Henk de Jonge lopend naar huis zijn gegaan(!). Na 5,5 uur werden de drie mannen onder politie begeleiding binnen gehaald door het A1 team dat reeds vanaf 18.00 uur in de Herberg zat te wachten tot de technische staf binnen kwam …..

Henk de Jonge (jeugdvoorzitter), Ab Nijenhuis (coach), Gerard Meijer (grensrechter), Wilco klein Nengerman, Jim Golstein, Rene Besselink, Edwin Rouwenhorst, Gert Verbeek, Tom van Zeeburg, Edwin Meijer, Erwin Hengeveld, Ben Koolenbrander (trainer).

Peter Jansen, Andre Eggink, Steven Smit, Ronald Hoevers, Roy ter Lindert, Ronald de Beus, Ronny de Beus.