vorden reunie 1

Donderdag 14 mei 2015 – In de 3e klasse C, waarin Vorden het kampioenschap heeft behaald en Doetinchem is gedegradeerd, is vanavond de tweede degradant bekend geworden. Op het neutrale terrein van Ruurlo speelden Reunie en Warnsveldse Boys tegen elkaar omdat beide op de 13e plaats waren geëindigd met 22 punten. Warnsveldse Boys won vanavond door een doelpunt in de slotfase met 2-1 en zodoende is Reunie gedegradeerd naar de 4e klas KNVB.

Een hard gelach voor de ploeg uit Borculo want nadat het drie jaar achter elkaar heel dicht bij promotie was geweest in 4C, werd het afgelopen seizoen eindelijk kampioen en promoveerde het naar de 3e klas. Na 1 seizoen moeten zij echter alweer de terug gang maken naar de 4e klas, terwijl de rood-witten samen met Vorden en PAX na 3 speelronden nog ongeslagen bovenaan stonden en na 6 wedstrijden al 13 punten had. In de laatste 20 wedstrijden won het nog maar 1x keer en speelde het nog 6 keer gelijk maar verloor het de overige 13 wedstrijden. Warnsveldse Boys heeft het gehele seizoen onderaan gestaan en hield alleen vanaf de winterstop Doetinchem onder zich. Door de enorme terugval van Reünie kon Warnsveld nog een beslissingswedstrijd uit het vuur slepen en deze won het dus vandaag ook nog eens. Nu moet Warnsveldse Boys tegen RKPSC uit Pannerden in de 1e ronde van de nacompetitie om een plek in 3C.

De overige nacompetitiewedstrijden om een plek in 3C:

Warnsveldse Boys – RKPSC (zondag 17 mei en donderdag 21 mei)

Mariënvelde – VVO (0-2 en zondag 17 mei)

Kilder – Sp. Lochem (1-1 en zondag 17 mei)

Keyenburgse Boys – Angerlo Vooruit (0-3 en zondag 17 mei)

In de 2e ronde speelt de winnaar van Kilder/Lochem tegen de winnaar van Warnsveldse Boys/RKPSC. De tweede wedstrijd in de 2e ronde gaat tussen de winnaar van Mariënvelde/VVO en de winnaar van Keyenburgse Boys/Angerlo Vooruit. De beide winnaars van de wedstrijden in de 2e ronde komen volgend seizoen uit in de 3e klasse.

Vanmiddag is er ook gestart in de nacompetitie om promotie naar de 2e klas. RKZVC verloor thuis van Hatert met 0-1, Gendringen won van VIOD met 2-1 en AZC speelde gelijk tegen Echteld. De vierde wedstrijd in deze nacompetitie ging tussen DVC’26 – Didam en Spero uit Elst. Deze wedstrijd eindigde in 0-0. De winnaar van RKZVC/Hatert speelt tegen de winnaar van DVC’26/Spero en de winnaar van Gendringen/VIOD speelt tegen de winnaar van AZC/Echteld. Beide winnaars van de 2e ronde komen volgend seizoen uit in de 2e klasse.

wiebe de jong