logo vorden appMaandag 5 september – We hebben dit seizoen 23 jeugdteams die vrijwel iedere zaterdag een wedstrijd spelen. Gemiddeld speelt de helft thuis dus dat betekent 11 à 12 thuiswedstrijden. Doordat er ook veel ouders, oma’s, opa’s en kennissen komen kijken naar de verrichtingen van hun kroost hebben we iedere zaterdag een gezellige drukte op ons park.

Het is prachtig om te zien hoe de jongens en meiden met hun voetbalwedstrijd bezig zijn in de verschillende leeftijdsklassen en op hun eigen niveau met begeleiding van vele vrijwilligers.

En natuurlijke krijgen de kinderen in de rust ranja of thee en kunnen de toeschouwers in de rust en voor en na de wedstrijd voor een kop koffie of thee of wat anders terecht in onze mooie kantine. Dit brengt echter zo veel werk met zich mee voor de kantinedienst dat extra hulp noodzakelijk is. Ondanks meerdere oproepen hebben zich te weinig mensen beschikbaar gesteld voor de kantinedienst. In overleg tussen kantinecommissie en jeugdcommissie is daarom besloten tot een proef, waarbij de jeugdteam hulp regelen voor de kantinedienst. Hoe gaat dit in zijn werk:

a.       We doen een test van 10 september t/m 29 oktober

b.       Ouders van de jeugd helpen bij de kantinedienst op zaterdag. Er is altijd een ervaren kracht aanwezig.

c.       De dienst bestaat uit één blok van 8.00u-11.00u, van 11.00u-14.00u of van 14.00u-17.00u

d.       De dienst vindt gelijktijdig met de thuiswedstrijd plaats van zoon of dochter

e.       Het wedstrijdsecretariaat maakt de indeling van de teams per blok

f.        De leider geeft aan wiens ouders verantwoordelijk is voor de dienst, bijvoorbeeld op alfabetische volgorde.

g.       Het maakt niet uit wie de dienst doet ouder, opa, leider, vriend of kennis. Als er maar iemand beschikbaar is die zich meldt bij de kantinedienst om te helpen.

Wij denken bij de invulling van de kantinedienst juist aan ouders, die normaal niet veel kunnen bijdragen, omdat het eenmalig is en geen specifieke kennis vraagt.

Als we het zo kunnen regelen is ieder team 1x per 7 weken aan de beurt en kunnen we allemaal blijven genieten van een fijne voetbalzaterdag. Wij rekenen op uw medewerking.

Indien je naar aanleiding van dit bericht enthousiast wordt om de kantinedienst te versterken dan zien we dat natuurlijk graag en kun je melden bij de kantinedienst of via de leider.