vorden e1 fc eibergen e1

Vorden 10 oktober 2015 – Het was een prachtige voetbalzaterdag op deze 10e oktober 2015, met heerlijke wedstrijden van diverse jeugdteams op een hoog niveau. Vanochtend begon het al met de D1 en de E1, die beide in de hoofdklasse vol aan de bak moesten en lieten zien dat zij op dit niveau prima mee konden. Vanmiddag stond als afsluiting de B1 en de A1 op het programma, maar na 50 minuten kwam er bij de A1 ineens op een trieste manier een einde aan de wedstrijd. Heliosspeler Jacco Altenburg brak na een ongelukkig duel zijn scheenbeen en werd met de ambulance afgevoerd. Wij willen bij deze de onfortuinlijke speler van Helios A1 heel veel sterkte wensen en succes met zijn herstel.

Onder een waterig zonnetje en met een fris briesje tond er vanochtend direct al een fraai voetbalprogramma op papier. Op alle drie velden werd er vanaf 09.00 uur gevoetbald en met ongeveer zo’n 200 bezoekers was het direct al gezellig druk. Terwijl de zon er maar niet door wilde komen, ging de D1 in de hoofdklasse aan de bak tegen Beuningse Boys en op de achtergrond vertrok er een camper vanaf de kampeerplaats die na een 35+ avond het toch maar beter vond om zijn nachtrust op het voetbalveld te pakken ….. Op veld 2 waren de E1 en de E3 hun wedstrijd aan het spelen en op veld 3 naast de E1 kwam F3 in actie. Het was echt fraai om te zien met veel passie, strijd maar vooral ook goed en mooi voetbal. Wat is het toch genieten van zo’n voetbalplezier en dat ook nog eens in een prachtige omgeving en in deze periode van het jaar op de fraaie velden op ons Sportpark ‘t Grote Veld. De ‘eerste shift’ begon moeizaam door een internet- en telefoonstoring, maar gelukkig was deze opgelost toen om 10.30 de tweede shift begon met E7 en E5, MC1 en Vorden D3. Dit waren alle vier gelijkwaardige duels die dit keer net werden gewonnen door de vordense teams. behalve de MC1 maar die speelden keurig gelijk tegen RKZVC MC1.

Aan het einde van de middag stonden nog de C3, B1 en A1 op het programma. De C3 won keurig en ook de B1 sleepte 3 punten uit het vuur tegen de prachtig in het blauw-zwart-wit spelende ESA uit Arnhem. De A1 kwam met 0-1 achter tegen Helios, maar terwijl in de 50e minuut er een penalty werd gegeven voor Vorden A1 en iedereen zich opmaakte voor de kans voor de geel-zwarten om op 1-1 te komen, bleek de speler die ongelukkig uit het duel met de keeper en de vordense voorhoedespeler Guido Beerning was gekomen, te kermen van de pijn. Niemand dacht nog meer aan de wedstrijd, de stand, de penaly of de 40 minuten die nog gespeeld moesten worden. Het was voor iedereen duidelijk dat Jacco, de speler van A1, een beenbreuk had opgelopen en terwijl er gewacht moest worden op de amulance gingen alle spelers en de scheidsrechter naar binnen en hadden geen zin meer om verder te spelen.

De scheidsrechter heeft de wedstrijd gestaakt en terwijl de ambulance van het Sportpark verdween richting ziekenhuis floot de scheidsrechter op veld 2 voor het einde van B1 tegen ESA B2. En zo kwam er aan een prachtige voetbalzaterdag met in de middag een heerlijk herfstzonnetje, een vervelend einde.

Kijk op de site van Johan Bolink en Rob Immink voor fraaie fotos van Vorden E1 tegen FC Eibergen E1 en Vorden MC1 tegen RKZVC MC1. Hieronder een foto van Vorden E1 tegen FC Eibergen E1, Vorden MC1 tegen RKZVC MC1 een teamfoto van Vorden D1 die een fraaie 2-2 tegen Beuningse Boys behaalden en een teamfoto van Helios A1 met staand vierde van links de onfortuinlijke Jacco Altenburg.

vorden e1 fc eibergen e1

Vorden MC1 rkzvc