vorden-jo11-1

Vorden 25 september 2016 – Het was gisteren zo’n zaterdag waar je als voetballiefhebber alleen maar van kan dromen. Lekker kort gemaaid gras, ietsjes douw erop in de ochtenduren, heerlijk najaarszonnetje, prima temperatuur om te sporten en nog aan het begin van de competitie, dus de spelers hebben in ‘het koppie’ nog alle kansen op een goede klassering. Ook als ouder, leider, vrijwilliger of supporter was het gisteren genieten geblazen want het was heerlijk om leunend tegen de afrastering of zittend op een fraai geel-zwart bankje naar al het mooie voetbal te kijken. Onze huisfotografen waren ook aanwezig dus kunnen we vandaag ook nog ff na genieten.

S’morgensvroeg waren direct om 09.00 uur de E- en de F (JO11 en JO9) pupillen aan de beurt en zij hadden ideale omstandigheden. Het was weer fantastisch om te zien hoe al die ‘kleintjes’ op alle drie velden in de weer waren en fotograaf Johan Bolink heeft hiervan fraaie foto’s gemaakt tijdens de wedstrijd van JO11-1. Dit team (E1) behaalde trouwens alweer haar 5e overwinning op rij (3 beker en 2 competitie) en dat is toch wel een vermelding waard. Want aangezien de hoofdklasse is afgeschaft in verband met het opzetten van een pilot 8 tegen 8 competitie op driekwart veld voor de O11, speelt het E1 (JO11-1) dit seizoen in de 1e klasse. Maar aangezien in de Achterhoek en de Liemers ook de grote clubs zich niet hebben opgegeven voor het ‘8×8’ speelt Vorden dit seizoen tegen sterke tegenstanders zoals o.a. FC Winterswijk, AZSV, Longa’30, Grol en FC Trias JO11-1. Alleen DZC’68 (13 JO11 teams!) speelt met haar JO11-2 in de 1e klas (het JO11-1 zit in de andere 1e klas van deze regio met o.a FC Zutphen, vv Dieren, VIOD en OBW) en vandaar dat Vorden gisteren moest aantreden tegen het 2e team van DZC’68.. Het werd wederom een goede pot voor Vorden en nadat vorige week reeds Longa JO11-1 al was verslagen werd er nu ook fraai en goed gespeeld en ook nog eens gewonnen met een mooie uitslag (4-2). De mooiste pupillenuitslag was echter te vinden bij Vorden JO9-4, want zij speelden met 3-3 gelijk; gelijke tegenstand, veel doelpunten en uiteindelijk allebei een punt!

Aan het einde van de ochtend moest de JO13-1 (D1) aantreden tegen Achilles’12 JO13-1. Tegen deze ‘traditionsverein’ uit Hengelo (OV) behaalde Vorden haar eerste punt in de hoofdklasse en dat was een puike prestatie. Vorden speelt nu voor het 2e achtereenvolgende seizoen in de Hoofdklasse en daar zijn er maar twee van in het district Oost (Overijssel en Gelderland). Of je speelt in de Hoofdklasse regio ‘Gelderland’ of regio ‘Overijssel’. Vorden zit er precies tussen in en vorig seizoen moesten zij tegen en naar Bennekom, Wijchen, Beuningen en Nijmegen en dit seizoen reist het team af naar Hardenberg, Nijverdal, Losser, Hengelo, Almelo en Enschede. Voor Vorden (met drie JO11 teams) is het natuurlijk erg pittig in de hoofdklasse en moet er ook nog wel eens een flinke nederlaag geslikt worden, zoals vorige week tegen Losser. Maar gisterenmorgen speelde het team van de trainers René Nijenhuis en Hugo van Ditshuizen een uitstekende pot en zorgde zij met een doelpunt in de slotfase van de wedstrijd voor het eerst punt in deze competitie. Ga zo door jongens (en meisje!), want jullie doen het prima!

S’middags speelden de beide meidenteams en terwijl MO15 op het veld van Socïi een overwinning behaalde, wisten de meiden van MO17 ook weer te winnen. Fotograaf Rob Immink maakte van de in het fraaie lichtblauw gestoken meiden een mooie reportage. De jongens van JO15-2 (C2) wonnen keurig van RKZVC JO15-1 en de spelers van JO17-3 (B3) hebben na de seizoensopening tegen AZC (12-0 verlies) nu alweer twee keer keurig gewonnen en een overwinning op buurman PAX smaakt altijd extra goed, want dan is het s’avonds in de tent in Linde toch net even gezelliger …..

Aan het einde van de middag moesten de beide A-teams (JO19-1 en JO19-2) in actie komen en het team van Ferdi Loman en Tom Schotsman behaalde een keurige reguliere 4-0 overwinning op FC Winterswijk JO19-3. De A1 (JO19-1) moest thuis spelen tegen Overwetering uit Olst. Het team van trainer Michiel Barink had in de drie voorgaande duels nog geen punt weten te behalen, dus was iedereen gebrand op een goed resultaat. Net na de drinkpauze, zo’n 20 minuten voor tijd, kwam Overwetering op een 1-2 voorsprong maar gelukkig maakte 5 minuten voor tijd uit een schitterende vrije trap Sander Eggink de 2-2. In de laatste drie minuten (blessuretijd) leek de ploeg uit Olst toch met de overwinning naar huis te gaan, maar Tim Sloot gaf uiteindelijk toch de ploeg het verdiende punt: 3-3.

Klik op onderstaande foto’s voor de reportages van Johan Bolink en Rob Immink.

vorden-jo11-1-2

vorden-jo15-1