voetbal vorden kuijper

Vorden 2 mei 2015 – Het was sowieso genieten vandaag op het Sportpark van v.v. Vorden want onder een heerlijk voorjaarszonnetje en het prachtige lichtgroen van de omliggende bossen is het echt heerlijk toeven aan de oude Zutphenseweg. Maar door de resultaten van Vorden C1 en Vorden B1, maar ook prima wedstrijden van overige teams, werd het helemaal wederom een fraaie ‘geel-zwarte’ dag bij onze club.

Vorden C1 had nog een kleine kans op handhaving in de 1e klas. In deze zware competitie waarin de nummers 12, 11 en 10 degraderen naar de 2e klasse, had Vorden sowieso een overwinning nodig tegen Albatros C1 en daarnaast moest het hopen dat Schalkaar C2 zou verliezen van Overwetering C1. In de rust van de wedstrijd van het team van trainer Dion Kruip en Gijs van der Veen werd duidelijk dat Schalkhaar had verloren, dus wist Vorden C1 dat het moest winnen. Door een prima 1-0 overwinning en een enorme drive, wilskracht en mentaliteit en de positieve inbreng van de beide D1 spelers Dion Besselink en Bart Jansen sleepte Vorden C1 de overwinning uit het vuur. Op de laatste speeldag steeg daardoor het elftal van v.v. Vorden naar de veilige 9e plaats en speelt dit team ook volgend seizoen in de 1e klas.

Om 14.00 uur begon de wedstrijd van Vorden B1 tegen Be Quick B1 en Anne Hezemans en Niels Rondeel mochten van de C1 mee doen met de B1. Be Quick stond voor de wedstrijd op de 3e plaats en in de 1e helft van het seizoen had Vorden B1 een zwaar bevochten 2-1 zege behaald, dus de koploper wist dat dit een pittig potje zou worden. Vorden B1 staat bovenaan en heeft 3 punten voorsprong op Gorssel/Epse B1 en aangezien deze concurrent met 7-0 vanmiddag had gewonnen, wist de ploeg van trainer Michiel Barink en Daan Horstman dat het moest winnen om de veilige marge te kunnen behouden. Vorden B1 speelde een prima wedstrijd en was eigenlijk de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Be Quick hield een half jaar lang prima stand en was er sprake van een mooie pot op dit niveau. Vlak voor rust sloeg Vorden B2 twee maal toe en toen ‘man of te match’ Max de Vries in de 2e helft de hoofdrol opeiste met drie prachtige doelpunten was de strijd beslist. Op 16 mei moet Vorden B1 de laatste wedstrijd thuis spelen tegen Cupa/Wilp B1 en kan het met minstens 1 puntje het kampioenschap binnen halen.  Dit zou een prachtige prestatie zijn van de jongens en zou eveneens betekenen dat Vorden volgend seizoen met zowel de A1, B1, C1 en D1 in de 1e klasse voetbalt.

Vorden C3 hield de kans op een kampioenschap ook nog levend, want zij wonnen met maar liefst 10-0 en C4 won keurig met 3-0 van DCS C4 en s’ochtends won Vorden D2 keurig met 2-1 van Wolfersveen D1 en verloor D4 jammer genoeg met 2-5 van Eerbeekse Boys D4. Op de halve velden kwamen vandaag ook nog een groot aantal E- en F-teams in actie. Kijk op de Johan Stapper Uitslagensite voor alle resultaten.

Vorden B1 rob

max de vries