Vorden, 30 maart 2017 – Komende zondag staat de wedstrijd Vorden – Rheden op het programma en dit betekent dat trainer Peter Jansen uit Vorden voor de 10e keer in zijn 25-jarige loopbaan het op moet nemen tegen zijn ‘eigen club’. Peter is vanaf het seizoen 1994-1995 hoofdtrainer en zijn carrière heeft hem vanaf dat seizoen gebracht bij v.v. Vorden (4 jaar), VIOS Beltrum (2 jaar), SC Neede (1 jaar), SC Enschede (1 jaar), WVC (3 jaar), Voorwaarts Twello (2 jaar), Sportclub Lochem (6 jaar) en tenslotte bij vv Rheden dit seizoen. Het hoofdtrainerschap heeft hij altijd gecombineerd met het trainen van jeugdelftallen en zowel in de beginperiode (1994 t/m 1999) als in de laatste 12 seizoenen (vanaf 2004-2005) heeft hij dit gedaan bij v.v. Vorden en aangezien hij ook nog vanaf zijn 6e t/m 21e jaar bij v.v. Vorden heeft gevoetbald, maakt het natuurlijk  bijzonder wanneer hij als hoofdtrainer tegen zijn ‘eigen club’ moet spelen.

In 1994 stak de toenmalige voorzitter Jan Rouwenhorst flink zijn nek uit door als opvolger van Guus Tielemans de toen 22-jarige net van het CIOS afgestudeerde Peter Jansen aan te nemen als nieuwe hoofdtrainer van v.v. Vorden. In deze vier jaar tijd, waarin Vorden in de Hoofdklasse GVB speelde, lukte het Vorden om in het laatste jaar van Peter te promoveren naar de 4e klas, na een dubbele beslissingswedstrijd tegen Sp. Brummen. Daarna was Peter 8 jaar werkzaam bij een club die niet ingedeeld was in dezelfde competitie als v.v. Vorden, maar toen hij in het seizoen 2008-2009 trainer werd van Sportclub Lochem moest hij in de 4e klasse voor het eerst als trainer aantreden tegen zijn ‘eigen club’ en dat bleef zo doorgaan tot aan het seizoen 2011-2012. Vooral omdat hij toen ook weer intensief bezig was als jeugdtrainer bij v.v. Vorden werden de in totaal 8 ontmoetingen tussen Lochem en Vorden altijd speciale duels. Ook was het één keer aanleiding voor de spelers van Vorden 1 om met een ludieke actie de ontmoeting tussen beide buurtverenigingen extra glans te geven, want in de nacht van zaterdag op zondag hebben zij destijds het huis van Peter en Chantal op de dokter Lulofsweg geheel ingepakt in zwart landbouwplastic met een grote gele baan er op….

In deze 8 wedstrijden won Lochem maar liefst 6 keer, won Vorden 1 keer de tweestrijd en speelde beide ploegen 1 keer gelijk. Nadat hij in 2013 was gestopt als trainer bij Lochem heeft hij drie jaar bij Wijhe’92 getraind in de 2e klas en kwam hij Vorden niet tegen, maar toen hij dit seizoen trainer werd van vv Rheden stond de ontmoeting met zijn eigen club weer op het programma. De eerste ontmoeting tussen Rheden en Vorden werd een 0-2 overwinning voor de ploeg van trainer Michel Feukkink en komende zondag staat Peter dus voor de 10e keer in zijn 24-jarige trainerscarrière tegenover de geel-zwarten. Weer een mooie en bijzondere wedstrijd om met zijn allen naar uit te kijken, zeker voor Peter Jansen.

Op onderstaande foto feliciteert Peter Jansen zijn collega trainer Michel Feukkink na de wedstrijd Rheden – Vorden in oktober 2016.