1758

Vorden 31 mei 2015 – In de finaleronde van de nacompetitie van dit seizoen zijn vandaag de laatste beslissingen gevallen. VVO degradeert samen met Doetinchem en Reunië naar de 4e klas en Warnsveldse Boys is er in geslaagd om op het laatste moment het 3e klasseschap veilig te stellen. Bij de nacompetitie om promotie is AZC erin geslaagd om ten koste van Gendringen promotie naar de 2e klas af te dwingen

Warnsveldse Boys heeft een ware ‘houdini-act’ opgevoerd, want na de beslissingwedstrijd tegen Reunie om rechtstreekse degradatie te hebben gewonnen, schakelden zij eerst RKPSC uit in de 1e ronde van de nacompetitie en daarna waren zij de meerdere ten opzichte van Angerlo vooruit. VVO moet na de dubbele confrontatie met Sp. Lochem de gang weer terug maken naar de 4e klas. Terwijl er vorige week maandag nog met 1-0 werd gewonnen werd er nu kansloos verloren met 5-1 van Sp. Lochem.

AZC en Gendringen waren enorm aan elkaar gewaagd in de dubbele finaleronde om promotie naar de 2e klas. Op 2e pinksterdag was het al 2-2 geworden en vandaag werd het 3-3 en daarom moesten penalty’s de beslissing geven. AZC was net iets koelbloediger en promoveert zodoende samen met Vorden vanuit 3C naar de 2e klas.

Na vandaag zijn alle beslissingen dus bekend en dit houdt in dat alle clubs op een rijtje gezet kunnen worden. In de 2e klasse I is Woezik kampioen geworden en promoveert Orion naar de 1e klas. Onderin verdwijnen DVV en Trekvogels via directe degradatie en zijn DVC Didam en VIOD via de nacompetitie gedegradeerd. Vanuit de 1e klas komen Rheden, Grol en Concordia Wehl terug en samen met SDOUC, Quick 1888, DCS, OBW, Leones, WAVV, Babberich en FC Winterswijk komen Vorden en BVA (beide kampioen) en Hatert en AZC via de nacompetitie er bij.

In de 2e klas J is Tubantia kampioen geworden en promoveert WSV naar de 1e klas. Onderin verdwijnen  Overwetering en Suryoye-Mediterraneo via directe degradatie en zijn SDC en Lemelerveld via de nacompetitie gedegradeerd. Vanuit de 1e klasse komt Luctor et Emergo terug en samen met Helios, STEVO, Voorwaarts Twello, Schalkhaar, Achilles’12, Wijhe ’92, PH en KOSC komen BWO en Turkse Kracht (beide kampioen) en DSVD en ATC’65 via de nacompetitie er bij.

Om te komen tot twee 2e klasse-competities  zal de KNVB waarschijnlijk een keuze maken tussen Grol en AZC om ook in 2J 14 ploegen te krijgen.

Door alle beslissingen die vandaag zijn gevallen kan volgend seizoen de 3e klasse C, waar Vorden dus uit zal verdwijnen, volgend seizoen een regionale competitie gaan worden met misschien wel ploegen als RKZVC, PAX, Varsseveld, Sp. Lochem, Witkampers, FC Trias, AD’69, FC Eibergen, Gendringen, Warnsveldse Boys,  Sp. Brummen, VIOD en DVV.