knvb 125 jaar

Vorden 15 februari 2016 – Alle logica ontbrak dit weekende in het doorgaan van wedstrijden, want door het onstuimige en wisselvallige weer was het zaterdag een groot verschil tussen s’ochtends vroeg en s’middags vanaf 12.00 uur en gisteren kon het zo maar zijn dat op het ene veld er alleen sprake was van een constante motregen, maar 20 kilometer verderop er een witte laag sneeuw bleef liggen op het veld. Ook het gebruik van kunstgras was gisteren geen zekerheid dat de wedstrijd door zou gaan en het heeft tot gevolg gehad dat er grote verschillen zijn ontstaan in de stand van de ranglijst.

Door het grillige, onstuimige en per streek zeer verschillende (halve) winterweer was er op zondagavond een compleet onoverzichtelijke situatie ontstaan in de stand van de diverse competities. Er gingen in deze regio wedstrijden door op natuurgras (Doetinchem, Vosseveld, Concordia Wehl), maar er werden wedstrijden afgelast op kunstgras in bijvoorbeeld Ruurlo en Warnsveldse Boys en er werd halverwege de wedstrijd zelfs een wedstrijd gestaakt op kunstgras bij DVC Didam omdat de natte sneeuw de korrels aan elkaar lieten kleven waardoor er een ijsbaan ontstond en de spelers achter elkaar uitgleden.

Al met al zit er nu in de stand van 2I, de klasse van Vorden 1, een gat van drie wedstrijden en dienen er flink wat wedstrijden ingehaald te worden op o.a. 27 februari, 28 maart(tweede paasdag) en 17 april. De afgelaste wedstrijd tegen BVC’12 staat op 28 maart op de rol en waarschijnlijk gaat de KNVB de afgelaste wedstrijd van gisteren tegen Grol in laten halen op 27 februari.

Gisteren werd in 2I alleen de thuiswedstrijden van Leones en Vorden afgelast en gingen er dus maar liefst 5 wedstrijden wel door.  Bovenin wordt het nog heel spannend nu promovendus BVC in de laatste minuut wist te winnen van WAVV, waardoor de ploeg die in de laatste drie seizoenen van de 5e naar de 2e klas is gepromoveerd nu nog maar drie verliespunten minder heeft dan koploper Quick Nijmegen dat overtuigend met 1-3 won van Concordia Wehl. Onderin verloren DCS en OBW met dikke cijfers van respectievelijk FC Winterswijk en Babberich en won Hatert als nummer drie van onderen onverwachts van SDOUC. Vorden 1 blijft op de 8e plaats staan en heeft dus nog twee wedstrijden in te halen.

Bij het 2e elftal gingen gisterenmorgen ook een aantal wedstrijden wel door, aangezien er op kunstgras werd gespeeld. Ook Vorden 2 moest op kunstgras, maar de sneeuw maakte zelfs spelen op kunstgras in Warnsveld niet mogelijk, waardoor het 2e elftal op 12 wedsrijden blijft staan. Het 2e elftal staat op de 5e plaats maar heeft met een inhaalwedstrijd te gaan maar 1 verliespunt meer dan de nummer drie en vier.