Vorden, 5 maart 2017 – Vorden 2 heeft vanmorgen met 1-3 gewonnen van Doetinchem 2 en behaalde zodoende haar 6e overwinning in 7 wedstrijden in de 2e periode. Bijna had dit vandaag de 2e periodewinst opgeleverd, maar de 1e plaats in deze stand moet gedeeld worden met Gendringen 2 en aangezien zij geen fout maakte tegen VIOS Beltrum 2, moet Vorden 2 met 4 doelpunten minder dan Gendringen de titel over laten aan de nummer 2 van de ranglijst.

Ondanks het net mislopen van de 2e periodetitel, kan Vorden 2 toch nog terug kijken op een geslaagde zondagmorgen. De pittige wedstrijd tegen rode lantaarndrager Doetinchem 2 was een lastige horde en de ‘blauwen’ uit Doetinchem lieten bij vlagen zien dat zijn vooral in de voorhoede een aantal gevaarlijke aanvallers hebben. Toch was vanaf de eerste minuut duidelijk dat Vorden 2 de betere ploeg had en via combinatievoetbal op het middenveld en goede individuele acties van Jeff Böhmer, Don Rouwen en Koen Vlogman kwam het 2e een aantal keren gevaarlijk door. Toch was het Doetinchem 2 dat op voorsprong kwam, toen de stand-in keeper Joris Reijerink (35+ team) een cornerbal niet klemvast kon houden en in tweede instantie de spits profiteerde van dit buitenkansje. Via een inworp en geklungel in de achterhoede van Doetinchem kwam Vorden 2 in de 35e minuut weer op gelijke hoogte. In de tweede helft was in inmiddels de eindstand bekend bij VIOS Beltrum 2 tegen Gendringen 2 (2-5) en wist Vorden 2 dus dat het maar liefst 7x moest scoren om alsnog de titel binnen te halen. Vorden 2 beperkte zich tot haar eigen opdracht en dat was puur voor de winst spelen en op voorsprong zien te komen. Het spel was bij vlagen onrustig, maar wel met een goede wedstrijdmentaliteit, veel loopwerk en inzet. Door constant tegen de middenlijn aan te  verdedigen en het laatste half uur met vier spitsen te spelen, werd er veel gevraagd van iedereen om bij balverlies weer zo snel mogelijk druk op de bal te zetten. Uiteindelijk werd de eindstand bepaald door 2 prima uitgespeelde velddoelpunten en kon door Tom Schröer en Koen Vlogman de 1-3 winst de boeken in.

Nogmaals jammer dat de prachtige serie van 6 overwinningen en 1 gelijkspel niet beloond is met een 2e periodetitel en het 2e elftal net 4 doelpunten te kort kwam, maar het team van trainer Dion Kruip en Rob Oplaat kan tevreden zijn met de prestaties tot nu toe. Een keurige vijfde plaats met nog steeds uitzicht op een 4e plaats, die wellicht nog nacompetitievoetbal op kan leveren, is na 15 wedstrijden gewoon goed te noemen. Helemaal gezien het feit dat Vorden 2 twee jaar geleden op de laatste speeldag het res. 3e klasserschap veilig stelde tegen Tubantia 3 en vorig seizoen een beslissingswedstrijd tegen FC Trias 3 nodig had om in deze klasse te blijven. Na de ietwat stroeve start in dit seizoen heeft het dus nu,  door de prestaties in de 2e periode,  een mooie uitgangspositie gecreëerd voor de laatste fase van de competitie.