vorden 1 rkzvc 1 september 2014

Woensdag 17 december 2014 – Vorden 1 heeft gisterenavond in de 2e ronde van de Achterhoek Cup met 4-2 verloren van OBW en is daardoor voor het 2e achtereenvolgende jaar voor de winterstop uitgeschakeld in dit ‘knock-out’ toernooi. Trainer Michel Feukkink was ondanks de nederlaag een tevreden man want de groep van 17 spelers, waaronder 5 spelers uit de A-jeugd, heeft de 2e klasser prima weerstand geboden en er een echte wedstrijd van gemaakt.

Vorden 1 begon met de A-junioren Ate Barendsen en Tom Schröer en 1e senior en 2e elftalspeler Bas Abbink in de basis, liet Daan Horstman op de bank beginnen en had niet de beschikking over Sam Abbink en Eric Oldenhave. Bij OBW waren de sterkhouders Vrehe en Plasman wel aanwezig maar begonnen niet in de basis. Het eerste kwartier was voor de promovendus uit de 3e klas, die in de afgelopen twee seizoen zijn opgeklommen van de 4e naar de 2e klas en nu ook alweer halverwege het seizoen in de top 3 staan. OBW maakte dan ook verdiend de 1-0, maar toen na 20 minuten de 2-0 viel leek Vorden een moeizame avond tegemoet te gaan. Het elftal van trainer Michel Feukkink bleef echter keurig op de been en nam zelfs in een fase dat OBW een tijdstraf kreeg van 10 minuten het initiatief over. Terwijl de ploeg uit Zevenaar weer met 11 man op het veld stond werd het 2-1 door een doelpunt van Ate Barendsen na een mooie aanval over rechts. Inmiddels hadden de geel-zwarten ook doorgewisseld en waren o.a. Siebren Bijenhof en Kevin Vliem uit de A-jeugd in het veld gekomen. Direct na rust scoorde Frank de 2-2 na wederom een mooi opgezette aanvalsvorm. De wedstrijd was in evenwicht en ook na het inbrengen van Joeri Kastermans en Daan Horstman bleef Vorden keurig op de been en speelde een prima wedstrijd. Door een inschattingsfout van keeper Robin Verstege, die een cornerbal wilde voorkomen maar daarmee zich verslikte in een spits van OBW, werd het onverwachts 3-2 en moest Vorden alles op alles zetten om toch nog een gelijk spel uit het vuur te slepen. In deze laatste fase van de wedstrijd was het echter OBW dat de wedstrijd besliste en de 4-2 op het scorebord zette.

Trainer Michel Feukkink was een tevreden man na afloop van deze nuttige wedstrijd en zag met veel genoegen de 5 A-spelers en Bas Abbink uit het 2e elftal mee draaien met het 1e elftal. OBW komt nu uit in de 1/8e finale tegen 2e klasser SDOUC uit Ulft, dat gisterenavond met 3-1 won van VIOD uit Doetinchem. Vorden 1 kan donderdagavond met een goed gevoel aan de kippepootjes van Jopie en Gert en zich daarna richten op de 2e helft van de competitie.