Erik bedankt door William van der veen

Vorden 16 september 2015 – Wij gaan nog even terug naar vrijdagavond 4 september toen het seizoen werd geopend op het Sportpark ‘t Grote Veld en Erik Oldenhave terecht in het middelpunt van de belangstelling stond. In een afscheidswedstrijd,  waarbij naast het 1e van Vorden ook nog drie ‘oud 1e elftallen’ in actie kwamen met in totaal 41 spelers die ooit samen met Erik samen hebben gespeeld, kwam er na een uur met een symbolische rode kaart een einde aan de carriëre van Erik in het 1e van v.v. Vorden.

Het werd een mooie ‘voetbalavond’ met dus 41 oud spelers van Vorden 1 uit 1998 zoals Jan Groot Jebbink, Ronald de Beus en Marc Sueters, Vorden 1 uit 2001 met keeper Kees Holtrigter, Hugo van Ditshuizen, Dennis Wentink en Rob Enzerink en het 1e uit 2007 met o.a. de gebroeders Vos, Erik Rakitow en Sandor Verkijk. Maar ook  bekende gezichten zoals de oud trainers Peter Jansen, Maarten Wolvetang, Jan Lichtenberg en Theo Hulshof, de leiders Mark Rouwen, Stef Kruip (hij floot ook de wedstrijd) en Dick Zelle en de grensrechters Roel Pasman, Reza van Houte en Harry Oosterink. 18 jaar geleden maakte Erik zijn debuut in het 1e elftal van Vorden toen hij na 4 seizoenen te hebben gespeeld bij de jeugd van de Graafschap in Doetinchem weer terug keerde bij zijn club, waar hij ook vanaf zijn 6e t/m zijn 12e in de pupillen had gespeeld. Nadat hij van 2009 tot 2011 ruim anderhalf seizoen uit de roulatie is geweest wegens een gecompliceerde knieblessure en dito operatie, speelde hij vanaf de winterstop in 2011-2012 wederom in het 1e elftal en hij plakte nog 3,5 schitterende en zeer succesvolle jaren bij zijn carriëre aan.

Zijn beide vrienden Mark Borgonjen en Rutger Wullink hebben het initiatief genomen om te komen tot deze afscheidswedstrijd, waarbij de 3e helft zeker zo belangrijk was! Rond 22.30 uur was er natuurlijk nog even aandacht voor Erik zijn carriëre en werd in vogelvlucht de 18 jaar in Vorden 1 verteld, waarna Mark en Rutger een fraaie fotocollage aan Erik overhandigde als aandenken aan deze prachtige periode met maar liefst 5 promoties, waarvan 2 kampioenschappen. Erik neemt dan ook afscheid van het 1e elftal als meest succesvolle 1e elftalspeler uit de 86-jarige historie van v.v. Vorden.

Hieronder enkele foto’s uit de jaren van Erik bij v.v. Vorden.

Erik oldenhave

Erik bedankt publiek