Vorden, 23 oktober 2017 – Vorden 1 heeft gisterenmiddag met 2-1 de derby tegen AZC gewonnen. Door een doelpunt van Ate Barendsen in de 88e minuut ging de volle buit naar de geel-zwarten in een wedstrijd waarin het lange tijd er naar uit zag dat het zou eindigen in een puntendeling. In de eerste helft bracht Bas Abbink de stand op 1-0 maar nog geen 5 minuten later was het alweer gelijk door een doelpunt van Haverman. In de 2e helft kregen beide ploegen kansen voor de volle winst, maar Vorden was uiteindelijk de meest gelukkige. Hieronder kunt u nog ff na genieten van deze fraaie voetbalmiddag met foto’s van Johan Bolink.

De wedstrijd die bij Vorden het predicaat ‘derby’ eigenlijk verdient is natuurlijk de ontmoeting tegen PAX uit Hengelo. Maar ook de wedstrijden tegen buurtclubs zoals Ruurlo, Sportclub Lochem en Warnsveldse Boys krijgen sinds een aantal jaar dit etiket opgeplakt en zo ook de ontmoeting met AZC uit Zutphen. Sinds 2014-2015 zijn er een aantal beladen duels tussen beide clubs gespeeld, die daarvoor in de gehele historie van onze club alleen in 1989-1990 eerder bij elkaar in de competitie hebben gezeten, waarbij op het veld van Vorden de geel-zwarten steeds als winnaar uit de bus zijn gekomen en in Zutphen de blauw-witten met de eer gingen strijken. In 2014-2015 zaten beide clubs bij elkaar in de 3e klasse C en in 2016-2017 speelden zij tegen elkaar in 2I. Ook dit seizoen zit zowel Vorden als AZC weer in de 2e klasse I en gisterenmiddag stond de eerste ontmoeting van dit seizoen op het programma. Klik op de onderste foto voor de volledige fotoreportage: