vriendinnendag

Vorden 10 mei 2015 – Dit weekend wordt voor de meeste teams de laatste speelronde afgewerkt voor dit seizoen. Enkele teams spelen door de week nog een laatste wedstrijd en aanstaande zaterdag komen de B1 en de E5 nog in actie. Terwijl tweek weken geleden de E3 en de F3 keurig kampioen werden en vorig weekend de gehoopte uitslagen allemaal uitkwamen bij het 2e, de B1 en de C1 en uiteindelijk zelfs ook nog bij het 1e elftal, valt het kwartje voor enkele kanshebbende teams dit weekend juist de verkeerde kant op.

Vorden C3 stond 2 punten achter op de koploper, maar moest nog twee wedstrijden spelen en de koploper maar één. Bij winst gisteren tegen DZSV C2 zou het team van trainer Gijs het maandagavond in hun laatste wedstrijd het zelf af kunnen maken. Maar gisteren kwam de C3 niet verder dan een gelijk spel en zodoende is DVC C4 gisteren in deze afdeling kampioen geworden. C3 kan maandagavond het seizoen wel fraai afsluiten, want ondanks het gemis van dit kampioenschap heeft het een uitstekende voorjaarscompetitie afgehandeld. Vorden E2 had ook nog een klein kansje, want in een prachtige competitie waar de eerste vijf ploegen maar vier punten verschil hadden, moet E2 nog twee keer spelen terwijl de rest maar 1 wedstrijd op het programma hadden staan. Koploper Warnsveldse Boys E3 moest echter wel punten verspelen, want anders bleef het verschil toch te groot. Vorden E2 kreeg te horen dat tegenstander Epse E1 niet kon spelen en koploper Warnsveldse Boys maakte geen fout, dus ondanks dat het team van Paul en Eddy nog één keer moet spelen kan het hoogstens 2e worden. Maar ook voor dit team geldt dat het van de week in en tegen FC Twello de voorjaarscompetitie op een fraaie wijze af kan sluiten.

Bij de senioren heeft het 4e elftal vandaag nog een kleine kans. Thuis tegen Socïi 4 moet er in ieder geval gewonnen worden en dan hoopt iedereen dat koploper AZC 6 punten verliest zodat het verschil van 1 puntje op de koploper dan teniet wordt gedaan. Wat de uitslag ook wordt, het zal sowieso gezellig worden op Sportpark ‘t Grote Veld want het 4e elftal van v.v. Vorden en Socïi 4 gaan na de wedstrijd het seizoen afsluiten met een gezamelijke feestje in en rondom de kantine!

Uiteindelijk is er nog één team dat na het 1e, E3 en F3 eveneens het kampioenschap kan vieren en dat is de B1 van trainer Michiel Barink en Daan Horstman. Zij moeten nog één wedstrijd spelen en die staat aanstaande zaterdag op het programma. Vorden B1 staat drie punten voor op concurrent Gorssel B1 en daarna 10 punten voor op De Hoven B1, Sp. Brummen B1 en Be Quick B1. Met nog één competitieronde te gaan moet Vorden B1 dus minstens gelijk spelen en als dit gebeurt tegen Robur et Velocitas B2 dan kan het kampioenschap en de promotie naar de 1e klas gevierd worden.

vorden d4 zaterdag 20 september