2129

Vorden 25 mei 2015 – Vandaag zijn de 1e wedstrijden van de laatste dubbele ontmoetingen in de nacompetitie gespeeld. Er zijn nog geen ‘vorentscheidungen’ gevallen, zoals onze oosterburen het noemen als er een duidelijke overwinning is geboekt. Alle uitslagen geven nog volop kansen voor beide ploegen bij zowel de promotieplekken naar de 1e, 2e en 3e klas KNVB.

Bij de promotieplaatsen naar de 3e klas KNVB heeft VVO in Velp met 1-0 gewonnen van Sp. Lochem. Aanstaande zondag zal in Lochem beslist worden of VVO na 1 jaar 3e klas moet afdalen naar de 4e klas of dat het toch de promotie van Sp. Lochem kan voorkomen. De andere wedstrijd om een plek in de 3e klas tussen Angerlo Vooruit en Warnsveldse Boys is in 1-1- geëindigd, dus ook hier zijn voor beide ploegen aanstaande zondag in Warnsveld nog alle kansen.

Voor de promotie naar de 2e klas hebben Hatert en DVC’26 de eerste wedstrijd in de finale nog niet gespeeld wegens een sterfgeval bij de club uit Didam. De andere finale gaat tussen twee ploegen uit 3C, nl. Gendringen en AZC. In Gendringen werd het 2-2 terwijl het er lange tijd naar uit zag dat de zutphenezen met de overwinning er vandoor zouden gaan. Aanstaande zondag zal duidelijk worden welke ploeg Vorden gaat vergezellen naar de 2e klas.

In de 2e klas waren SDOUC (Ulft) en WSV (Apeldoorn) aan elkaar gewaagd en speelden 1-1 gelijk en zal het pas zondag bekend worden wie van deze beide clubs naar de 1e klas gaat. De andere finale tussen Orion (Nijmegen) en OBW (Zevenaar) is geëindigd in een minimale zege van de thuisclub Orion (1-0). In Zevenaar kan zondag OBW voor de 3e keer op rij promoveren, maar dan zal het dus moeten winnen van Orion.

Tenslotte nog een opmerkelijke uitslag in het nacompetitiegeweld in de Achterhoek/Liemers. Door de degradatie van zowel Grol als Concordia Wehl uit de 1e klas, zullen volgend seizoen alleen Longa ’30 en Sp. Silvolde hoger spelen dan Vorden. Wellicht kan SDOUC de stap nog maken naar de 1e klas, maar er is wellicht nog een grotere en opvallende verrassing in de maak. Want Sportclub Silvolde kan na het kampioenschap in de 5e klas in 2001, het kampioenschap in de 4e klas in 2006, de winst in de nacompetitie van de 3e klas in 2009 en de winst in de nacompetitie van de 2e klas in 2012 nu in 2015 wellicht via een winst in de finale op NEC Nijmegen promoveren via de nacompetitie naar de Hoofdklasse C. Sp. Silvolde heeft de eerste confrontatie met Erica uit de gemeente Emmen met 0-1 gewonnen en vandaag thuis met maar liefst 5-1 de ploeg uit 1F verslagen.

vorden doetinchem frank