vorden doetinchem frankVorden 10 mei 2015 – In de A-Categorie (1e, 2e, B1, C1) wordt er na de reguliere competitie ook nog een nacompetitie afgehandeld. In deze extra competitie waarin promotieplaatsen zijn te verdienen, doen de periodewinnaars mee of degene wie een titel overneemt van de kampioen. Bij de senioren komen hier ook nog eens de nummer 11 en 12 van de bovenliggende competitie bij en zodoende ontstaat een ‘lekker toetje’ in de mooiste voetbalperiode van het jaar.

Bij v.v. Vorden heeft dit seizoen geen enkele ploeg zich geplaatst voor deze nacompetitie, maar bij de competitie van het 1e elftal (3C) zijn wij natuurlijk erg nieuwsgierig wie er naast de kampioen Vorden nog meer mee gaan naar de 2e klas of hierin blijven.

In de competitie van Vorden, 3C, is na de laatste speeldag ook duidelijk wie de periodetitel van v.v. Vorden over neemt, want door  een 6-0 overwinning is AZC als derde geëindigd en mag het dus naast 2e periodewinnaar RKZVC en 3e periodetitelwinnaar Gendringen mee doen met de nacompetitie.  RKZVC speelt de eerste dubbele wedstrijd tegen Hatert, de 1e periodetitelwinnaar van 3D en de ploeg uit Zieuwent begint donderdag as. met een thuiswedstrijd (op veld van Longa Lichtenvoorde). Gendringen, dat de 3e periode heeft gewonnen, speelt de 1e ontmoeting tegen de nummer 11 van 2I, VIOD (Doetinchem).  AZC speelt tegen de 3e periodewinnaar van 3D en dat is Echteld geworden. De vierde wedstrijd in deze nacompetitie gaat tussen SPERO (Elst) als 2e periodewinnaar van 3D en de nummer 12 van 2I, DVC’26 uit Didam.  Deze vier wedstrijden leveren na een dubbele ontmoeting dus vier winnaars op en deze vier ploegen spelen daarna in twee wedstrijden weer tegen elkaar volgens onderstaand schema. Deze beide eindwinnaars krijgen dan, naast de kampioen Vorden, een plekje in de tweede klasse I.

Het gehele schema is als volgt:

nacompetitie 3cDe nummers 11 en 12 van 3C doen mee in de nacompetitie van 4C en 4D waarin twee plaatsen in 3C te verdienen zijn. Na de resultaten van gisterenmiddag zal er allereerst een beslissingswedstrijd om rechtstreekse degradatie gespeeld moeten worden op 14 mei op het veld van Ruurlo. Warnsveldse Boys en Reünie zullen dan tegen elkaar spelen en de verliezer degradeert rechtstreeks samen met Doetinchem naar de 4e klas. De winnaar van deze wedstrijd mag mee doen in de nacompetitie om op die wijze nog te proberen in de 3e klasse te blijven.

nacompetitie 4c