Man of The Match Vorden 1

Vorden 16 november 2015 – Vorden 1 heeft twee thuiswedstrijden achter elkaar gespeeld en dat betekent ook dat er twee keer een ‘Man of the Match’ is gekozen door de ‘grijze en wijze mannen’ van onze club die tot jury zijn benoemd voor deze prestigieuze verkiezing. Vorige week speelde Vorden 1 thuis tegen WAVV en kon Robin Verstege zich als keeper zodanig onderscheiden dat hij de titel verkreeg en gisterenmiddag viel invaller Wiebe de Jong op zo’n opvallende wijze na 10 minuten al in dat hij na de wedstrijd tegen Leones de prijs in ontvangst mocht nemen.

Robin Verstege MOTM

Robin Verstege krijgt uit handen van Henk Hengeveld, die samen met Joop Westerveld en Ap Nijenhuis tegen WAVV de jury vormde, de prijs uitgereikt behorende bij de titel ‘Man off the Match’. Hieronder zien wij Robin in actie tegen de sterke ploeg uit Wageningen, die er voor het eerst sinds 1,5 jaar voor heeft gezorgd dat Vorden 1 thuis weer eens verloor.

Robin verstege WAVV

Gisterenmiddag kreeg Wiebe de Jong de eer om de titel ‘Man of the Match’ te bemachtigen. De middenvelder, die sinds 2011-2012 een vaste waarde is in het 1e elftal van Vorden 1, moet dit seizoen de concurrentie aangaan met Roy Böhmer, Koen Oosterhuis, Rik Schröer, Siebren Bijenhof en Niels Siemerink voor een plek in de basis. Gisterenmiddag viel hij al na 10 minuten in toen Roy Böhmer met een hamstringblessure het veld moest verlaten. Hoe belangrijk een ‘goede bank’ en een ‘brede selectie’ is, bewees Wiebe gisterenmiddag nog maar weer eens, want vanaf de 1e minuut stond hij zijn mannetje op het middenveld en kon Vorden 1 gewoon verder gaan met haar eigen spel te spelen. Hij viel op door zijn slidings en prachtige ‘zitpirouette’,  waarbij hij al liggend op de grond toch de bal onder controle hield terwijl hij zich van de tegenstander af draaide en balbezit hield, waarmee hij terecht de handen op elkaar kreeg van het publiek op de tribune. Maar wat wellicht niet zo opviel, maar juist wel heel belangrijk was deze middag, was de goede passing, het combinatievermogen en het feit dat Wiebe steeds de man aanspeelde die ‘met het gezicht vooruit stond’ waardoor Vorden 1 in staat was om de oplossing naar voren te kiezen. In de tweede helft na de 2-0 kwam Vorden 1 onder druk te staan en kon het op geen enkele manier meer druk naar voren zetten. Wiebe liet in deze fase zien dat hij ook verdedigend en zonder bal een prima wedstrijd speelde.

Henk Hengeveld MOTM

Op de foto overhandigd Henk Hengeveld namens de ‘grijze en wijze mannen’, de prijs uit aan Wiebe en hieronder zien wij de middenvelder van Vorden 1 in actie in de 1e helft tegen Leones.

Wiebe de Jong Leone