vorden a1 azc a1

Vorden 28 februari 2016 – Bij v.v. Vorden werd er gisteren een inhaalzaterdag afgewerkt en ondanks dat de beide wedstrijden van 10.30 uur werden afgelast, bleef er weliswaar een klein maar wel interessant programma van 4 wedstrijden over. Het werd een heerlijke voetbalzaterdag met fraaie wedstrijden onder lekkere omstandigheden zoals een winters zonnetje, veel publiek en een groene gerolde grasmat. Toch kwam er wel een zwart randje over deze voetbalzaterdag toen een speler van Diepenveen B1 met een scheenbeenfractuur met de ambulance naar het ziekenhuis moest worden gebracht.

Om 12.00 uur werd er afgetrapt op veld 2 en veld 3, waar Vorden C2 een bekerwedstrijd speelde tegen het dit seizoen nog ongeslagen Sp. Brummen C2 en op veld 3 Vorden D1 het op moest nemen in de Hoofdklasse tegen Jonge Kracht D1. Het werden twee onderhoudende wedstrijd waar het erg gelijk tegen elkaar op ging. Op veld 2 leek het heel lang 1-1 te worden en dat zou penalty’s betekenen aangezien deze kwartfinalewedstrijd in de beker sowieso een winnaar op moest leveren. 5 minuten voor tijd kwam er toch nog een winnaar te voorschijn toen Sp. Brummen netjes de 1-2 binnen tikte. Op het andere veld speelde Vorden D1 een keurige 1e helft met een goede spelopvatting en goede combinaties via het middenveld. In de tweede helft brachten zij de stand ook nog eens op 1-0, maar toen snel daarna Jonge Kracht D1 de gelijkmaker scoorde werd het daarna een rommelige en onrustige wedstrijd. Jonge Kracht kreeg een paar prima mogelijkheden om de 1-2 te maken, maar al met al was de eindstand 1-1 een goed beeld van de wedstrijd. Mooi om te zien was het feit dat de twee invallers uit de E1, Floris van Zeeburg en Gijs van Ditshuizen, voor het eerst op een groot veld mee speelden en terug kunnen kijken op een prima debuut in de D1.

s’Middags speelden Vorden B1 en Vorden A1 twee heel belangrijke wedstrijden in de 1e klas. B1 speelde tegen de nummer drie Diepenveen en kon met een overwinning de prima reeks voortzetten en een stevige positie in de middenmoot veroveren. Het werd een echte wedSTRIJD met twee ploegen die volop voor de winst wilde gaan. Het technisch iets betere Diepenveen werd fel op de huid gezeten door het met veel passie spelende Vorden B1 en uiteindelijk werd er door de ploeg van trainer Michiel Barink een fraaie 1-0 zege uit het vuur gesleept. Ook hier speelde een invaller een zeer belangrijke rol, want Jurre Heij (1e jaars C1) stond nog maar koud in het veld of hij tikte de naar later bleek winnende treffer binnen. De nare botsing tussen de rechtsbuiten van Diepenveen en keeper Robert van Til leek in eerste instantie alleen een flinke kneuzing te zijn, maar toen hij éénmaal in de massagekamer lag moest er toch een ambulance komen en had hij erg veel pijn. Wij hopen voor hem dat uit het onderzoek en foto’s in het ziekenhuis geen breuk geconstateerd wordt en wensen hem hierbij in ieder geval heel veel sterkte en beterschap!

Vorden A1 speelde om 15.00 uur haar thuiswedstrijd tegen AZC A1 en ook hier gold dat Vorden A1 tegen de nummer drie van de ranglijst wel een overwinning kon gebruiken. De ploeg van trainer Dion Kruip en Rob Oplaat staat weliswaar op de 8e plaats en doen het naar hun mogelijkheden prima, alleen is het wel zaak om regelmatig de punten bij elkaar te sprokkelen.  ‘Man of the Match’ werd Max de Vries die in de 1e helft de stand op 1-0 bracht en in de 2e helft met veel inzet en gochme toch nog met een halve sliding een voorzet kon geven vanaf de achterlijn. Guido Beernink stond op ongeveer 7 meter precies goed en knikte de winnende treffer binnen. Een heerlijke overwinning voor het eveneens met veel passie en teamgeest spelende A1, waarbij doelman Job Wijs een opvallende en beslissende rol speelde door een aantal uitstekende reddingen en ook hier een invaller uit de B1, Luuk Smit, terug kan kijken op een goede invalbeurt.

Één van onze vaste fotografen Rob “Duikboot’ Immink was ook aanwezig en schoot een aantal zeer fraaie plaatjes, die terug te zien zijn op zijn eigen webpagina, die via het menu ‘foto’s’ te zien zijn:

vorden a1 azc a1 4

vorden a1 azc a1 3