vorden_dames

Vorden 20 maart 2015 – Komende zaterdag en zondag  wacht weer een mooie voetbalweekend op ons Sportpark ‘t Grote Veld. Natuurlijk gaat de meeste aandacht naar de thuiswedstrijd van Vorden 1 tegen AZC, waar o.a. met sfeeracties een speciaal tintje wordt gegeven aan deze topper in 3C, maar er is ook een opvallende rol van ons meidenteam, MC1D, het pupillenteam Vorden D2 en ons 2e elftal op zondag.

Op zaterdag worden er op ons Sportpark maar liefst 12 thuiswedstrijden afgewerkt en is het tot 12.30 uur constant ‘volle bak’ op alle drie speelvelden. s’Middags om 14.00 uur speelt Vorden A1 de laatste thuiswedstrijd en aangezien zij een weekje vrij hebben gehad wegens de uitgestelde wedstrijd tegen VVO, zullen zij tegen Sp. Silvolde lekker gretig aan de start verschijnen. Maar een evenzo belangrijke wedstrijd wordt er s’middags om 11.30 uur gespeeld, want dan komt het meidenteam in actie. Na de winterstop is dit nieuwe team ingedeeld in de ‘twentse’ klasse en dient er afgereisd te worden naar o.a. Goor, Rijssen, Almelo en Eibergen. Maar dat deert het team van de trainers Eric en Gerard niet, want na vier wedstrijden staan zij met 12 punten keurig bovenaan. Komende zaterdagmiddag speelt het meidenteam thuis tegen Achilles’12 en hopenlijk blijft de ongeslagen status in takt.

Bij de pupillen hebben wij het op deze plek al een paar keer gehad over de prima prestaties van Vorden D1 (2e in de 1e klas!), Vorden F1 en E1 (beide kampioen geworden en nu in de 1e klas goed mee draaiend), maar er is nog een team dat opvallende prestaties levert. Vorden D2 is dit seizoen ingedeeld in de 2e klas en dient het op te nemen tegen D1 teams van o.a. PAX, Witkampers, Ruurlo en Neede. Het mooiste compliment dat je als jeugdploeg kunt krijgen is niet eens altijd de stand van de ranglijst of een mooie uitslag, maar dat een trainer van de tegenstander concludeert dat het team t.o.v. de eerste wedstrijd voor de winterstop nu na de winterstop echt is gegroeid en zichtbaar beter is gaan voetballen. Dat overkwam Vorden D2 afgelopen woensdag toen het met 2-0 won van SVBV D1 uit Barchem. In de heenwedstrijd had het nog kansloos verloren met 1-7, maar na de 4-3 overwinning op Zelos D1 afgelopen zaterdag won D2 nu ook deze wedstrijd. Het is leuk om te zien dat dit overwegend met 1e jaars D-spelers bezette team het zo goed doet in de 2e klas en vooral na de winterstop ook nog eens wedstrijden gaat winnen.

Zondag wordt het ook een prachtige voetbaldag op ons Sportpark want s’morgens begint het al met een zeer belangrijke wedstrijd van Vorden 2. Zoals bekend speelt het 2e team dit jaar in de res. 3e klas (Twente) en doet in deze nieuwe klasse keurig mee. Het aantal punten kwam niet altijd overeen met het spel en aangezien ook nog eens een tegenstander zich in de winterstop terug trok werd de 5-2 overwinning op deze enschedese ploeg ook nog eens teniet gedaan. Op dit moment heeft het team van trainer Wilbert Grotenhuijs 14 punten uit 15 wedstriden en heeft het 4 punten voorsprong op de enigste degradatieplek, de nummer 11 positie. Komende zondag speelt het team om 11.00 uur thuis tegen hekkensluiter VOGIDO en er mag dus met recht gesproken worden van een ‘zespunten duel’.

Zondagmiddag wacht de kraker van Vorden 1 tegen AZC. In de heenwedstrijd was het al een spektakel met 600 toeschouwers in Zutphen en zoals altijd een hoop ‘geel en zwart’, maar komende zondag wordt het wederom een mooie pot. De nummer drie uit Zutphen zal ook met veel toeschouwers richting Vorden komen en het team van trainer Michel Feukkink zal door het eigen publiek worden verrast met enkele sfeeracties. Wij hopen natuurlijk op een mooie afsluiting van een lekker voetbalweekend bij v.v. Vorden en dat wij aan het eind van de rit de voorsprong op de nummer drie van de ranglijst hebben uit kunnen bouwen naar 15 punten.

vorden_dames 2

ate barendsen