Vorden, 3 mei 2017 – Wij kunnen bij v.v. Vorden uit kijken naar een heerlijk voetbalweekend met op zaterdag twee kampioenswedstrijden en op zondag de laatste (thuis)wedstrijd van Vorden 1, 2, 3 en 4. Op zaterdagmorgen beginnen we om 09.00 uur met de kampioenswedstrijd van Vorden JO13-3. Het team van de trainers Eddy Berendsen, Michel Hofs en Pascal Hartelman heeft maar liefst 6 punten voorsprong en aangezien achtervolger Ruurlo alleen nog op gelijke hoogte komen heeft het aan 1 puntje uit 2 wedstrijden genoeg. s’Middags is het de beurt aan Vorden JO19-2, dat twee weken geleden na een overwinning op FC Winterswijk JO19-3 al kampioen werd, aangezien concurrent Concordia Wehl JO19-2 toen onverwachts verloor van één van de onderste ploegen. Zaterdagmiddag wordt de wedstrijd tegen de nummer twee, Concordia Wehl, als kampioenswedstrijd bestempeld en kunnen de mannen van trainer Daan Westerveld en leiders Ferdi Loman en Tom Schotsman als ongeslagen kampioen een mooie kers op de nu al veroverde taart zetten.

Op zaterdag staat er eveneens s’middags nog een hele belangrijke wedstrijd op het programma. Vorden JO19-1 speelt in de 1e klasse en uit deze competitie met 12 ploegen degraderen de nummers 12, 11 en 10. Op dit moment, met nog 1 wedstrijd te gaan, staat Vorden JO19-1 op de 10e plaats en zijn inmiddels Holten en Helios JO19-1 al gedegradeerd als nummers 12 en 11. Zaterdagmiddag speelt het team van trainer Michiel Barink en assistent Don Rouwen haar laatste wedstrijd tegen de kampioen Heino JO19-1 en moet het met 21 punten uit 21 wedstrijd winnen om wellicht nog één of meerdere plaatsen te stijgen. Op deze laatste speeldag kunnen namelijk ook Groen Wit JO19-1 met 23 punten en AZC JO19-1 en Warnsveldse Boys JO19-1 met 24 punten nog degraderen. Vorden JO19-1 zal er alles aan doen om in ieder geval met opgeheven hoofd de competitie af te ronden en dan dient het om 16.45 uur af te wachten wat de overige uitslagen zijn.

Zondag staat de laatste (thuis)wedstrijd van het 1e elftal van dit seizoen op het programma. Het belooft ook nog eens heerlijk lenteweer te worden met aangename temperaturen en tevens hebben wij in de kantine op het grote scherm de kampioenswedstrijd van Feyenoord in beeld. Al met al dus prima redenen om ons Sportpark te bezoeken en het 1e elftal aan te moedigen in de laatste thuiswedstrijd van haar 2e seizoen in de 2e klasse I. Omdat de 4e plaats in de competitie deelname (als de nummer twee Concordia Wehl in ieder geval  bij de eerste drie eindigt) in zal houden voor de nacompetitie om promotie naar de 1e klas, zal Vorden 1 er alles aan doen om de huidige gedeelde 4e plaats te verstevigen door een overwinning op Varsseveld 1. Het 1e elftal zal dan wel af moeten wachten hoe de laatste speeldag verloopt, aangezien de overige 12 ploegen volgende week de laatste speelronde afwerken en Vorden 1 een vrij weekend heeft aangezien Babberich door de KNVB uit de competitie is gezet.

s’Morgensvroeg spelen het 2e, 3e en 4e elftal ook allemaal thuis en voor het 2e elftal geldt dat er ook nog een (minimale) kans aanwezig is om hun geslaagde competitie met een toetje uit te breiden. In de 3e periode, die zondag dus de laatste speeldag heeft, staan er nog vijf ploegen die deze prijs in theorie kunnen bemachtigen. AZC heeft de beste papieren met 13 uit 6, maar ook Vorden en Warnsveld (beide 10 uit 6), Gendringen (12 uit 6) en Winterswijk (11 uit 6) hebben dus allemaal nog een kans(je). Na de wedstrijden van het 2e, 3e en 4e elftal (en de uitwedstrijd van het 5e) kan er dus s’middags naar het 1e elftal gekeken worden, gezellig in de kantine genieten van het laatste half uur van Feyenoord en na afloop van deze wedstrijden ook nog met een drankje en een hapje het seizoen van Vorden 1 afsluiten.