vorden 5 b Maandag 1 december 2014 – Was het vorige week in Borculo een ‘geel-zwarte’ dag toen Vorden E1 kampioen werd en het 1e elftal met 2-3 won van Reunie, het afgelopen weekend was het op ons eigen sportpark een spektakel.

Vrijdagavond begon het  allemaal met de sinterklaasviering. Het JAC (jeugdactiviteitencommissie) had weer gezorgd voor een mooie, gezellige en drukke avond en gelukkig kwam Sinterklaas met de echte zwarte Pieten op tijd met de heftruck van onze hoofdsponsor Barendsen Vorden BV. Op hetzelfde moment speelde de 35+ – 2 haar thuiwedstrijd, maar jammer genoeg hadden FC Zutphen en AZC op het laatst afgezegd en kon er maar met drie teams een minitoernooitje afgewerkt worden. Op zaterdagmorgen speelde de F1 thuis en kon het bij winst op Helios F1 kampioen worden. De ouders en de trainers en leiders hadden flink uitgepakt en na de 9-0 winst werd het een dolle boel op ons Sportpark met kinderchampagne, cadeaus, douchen met de voetbalkleren aan en een kampioensfeest bij één van de ouders thuis. s’Middags was het de beurt aan de C2 die uit moest spelen bij Klein Dochteren C1 en aangezien beide ploegen bovenaan stonden was de winnaar kampioen van de najaarscompetitie. Klein Dochteren was net een maatje te groot en won met 5-2, maar ook hier was er s’middags in de kantine van v.v. Vorden toch nog even feestje voor het team van C2 want zij hebben natuurlijk een prima competitie afgewerkt.

Op zondagmorgen was er eerst een opmerkelijk spektakel bij het 5e elftal van v.v. Vorden. Dit team moedigt vooral bij thuiswedstrijden het 1e elftal altijd aan en als tegenprestatie hadden nu Tim Vrielink, Gerrit Wenneker en Eddy Hiddink (repsectievelijk leider, assistent trainer en grensrechter bij het 1e elftal) de kleren aangetrokken en speelden mee met het 5e elftal. Het gehele 1e elftal had afgesproken om het team te ondersteunen en zodoende ontstond er op zondagmorgen rond 11.00 uur al een gezellige sfeer. s’Middags was het de beurt aan het 1e elftal zelf en terwijl er vijf minuten voor tijd nog een 2-1 achterstand op het scorebord stond, ging onder luide aanmoedigingen van het publiek (waaronder het 5e elftal) het 1e elftal voor een waar slotoffensief en produceerde in de laatste minuten nog twee treffers waaronder de winnende goal van Frank Hiddink.

Al met al een mooi voetbalweekend om op terug te kijken en ga gerust even nagenieten bij zowel de fotoreportages van Rob Immink en Johan Bolink.

Sinterklaas

vorden 1