Vorden, 29 maart 2017 – Met een ferme kopstoot uit een cornerbal is Milo van der Pol vanavond de ‘man of the match’ geworden bij JO15-1 tegen FC Zutphen JO15-1 in de kwartfinale van de Achterhoek Cup. Door deze 0-1 overwinning speelt de ploeg van trainer Peter Jansen op woensdag 26 april de halve finale tegen Warnsveldse Boys JO15-1 dat na shoot-outs won van Witkampers. De andere halve finale gaat tussen DZC’68 JO15-1 (heeft met 4-0 van PAX JO15-1 gewonnen) en Sportclub Lochem JO15-1 (5-1 winst op MvR JO15-1) en beide wedstrijden worden gespeeld op het terrein van VIOD.

Het was gisterenavond een interessante wedstrijd voor Vorden JO15-1, want zij hadden weliswaar enkele weken in de 1e klas gewonnen van FC Zutphen JO15-1 maar iedereen wist dat op het kunstgras van Zutphen het toch wel een andere wedstrijd kon worden. FC Zutphen begon erg sterk en probeerde telkens van achteruit op te bouwen en via de keeper telkens open te draaien zodat uiteindelijk een vrije man aan de zijkanten gevonden kon worden. Vorden JO15-1 wilde wel afjagen en zette dan ook regelmatig druk vooruit, maar uiteindelijk kom je met drie voorhoedespelers toch tekort tegen vier verdedigers en helemaal als ook nog de keeper in het spel wordt betrokken. Op het kunstgras van FC Zutphen loopt het balletje dan ook nog eens gemakkelijk en zodoende werd Vorden behoorlijk terug gedrongen. Maar dit spelbeeld was echter maar een minuut of 5 á 10 te zien, want heel langzaam aan probeerde Vorden iets terreinwinst te boeken en durfde het dus ook vrije verdediger Mick Lichtenberg door te schuiven. Vanaf dat moment ontspon zich een fraai schouwspel waarbij het tempo erg hoog lag en Vorden JO15-1 iedere 10 minuten beter in de wedstrijd kwam en uiteindelijk het laatste kwartier zelfs tegen de middenlijn aan verdedigde. In het laatste kwart van de 1e helft kwam ook de 0-1 op het scorebord te staan toen uit een cornerbal van links Milo van der Pol prima naar de 1e paal liep en de bal keurig voor de uitkomende keeper kopte.

In de tweede helft ontspon zich eenzelfde spelbeeld alleen drukte FC Zutphen JO15-1 nog wat meer door in de laatste 20 minuten omdat zij natuurlijk perse de gelijkmaker wilde maken om zodoende nog de shoot-outs uit het vuur te slepen. Het werd een paar keer spannend in het 16-metergebied van Vorden en één keer was het doelman Kasper Weenk die prima redde op een inzet van FC Zutphen. Vorden JO15-1 doorstond deze laatste stormloop en sleepte de 0-1 keurig over de streep en wist zich zodoende te plaatsen voor de halve finale van de Achterhoek Cup. Tegenstander Warnsveldse Boys JO15-1 is ook een bekende tegenstander want ook zij spelen in de 1e klasse.