vorden 1 thuis

Vorden 23 augustus 2015 – Na de eerste drie weken in de voorbereiding met de gehele selectie van Vorden 1-2 en 3 samen te hebben getraind, heeft trainer Michel Feukkink de 1e selectie bekend gemaakt van 19 spelers. Met deze groep spelers wordt het komende weekend het trainingskamp gehouden in Noordwijk en zal er toe gewerkt gaan worden naar de competitiestart op zondag 6 september thuis tegen Babberich. De komende 2 dinsdagavonden speelt het 1e elftal nog twee bekerwedstrijden in Hengelo en Wichmond tegen resp. PAX en Socïi.

Naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen in het amateurvoetbal, het nieuwe niveau waarop zowel het 1e als 2e elftal acteert , de mogelijkheden die er zijn met de nieuwe doorgebroken jeugdspelers, maar vooral het feit dat bij zowel het 1e en 2e elftal maar ook bij het 3e elftal je als vereniging niet meer kunt spreken van een elftal met 13 of 14 spelers, hebben wij sinds vorig seizoen de organisatie rondom de selectie hierop aangepast. Er zal sprake zijn van een groep van 49 spelers die worden onderverdeeld in een 1e selectie van 19 spelers en een tweede en derde selectie van beide 15 spelers. Hoofdtrainer Michel Feukkink heeft afgelopen donderdag zijn 1e selectie bekend gemaakt en met deze trainingsgroep zal hij het komend seizoen gaan werken. Vanuit deze groep zal er naar gelang iedere week 2 of 3 spelers en een keeper worden opgesteld bij het 2e elftal. De trainer van het 2e elftal, Udo Heij, zal samen met de trainer van het 3e elftal, Jeroen Tijssen, de komende weken de beide selecties van het 2e en 3e bekend maken. Udo Heij zal met zijn groep van 14 spelers op dinsdag- en donderdagavond gaan trainen. Jeroen Tijssen zal op donderdagavond de 3e selectie van 14 spelers onder zijn hoede nemen. Uit de selectie van 49 spelers zullen ook nog 2 speler naar het 4e elftal overgeheveld worden. Voor iedere zondag zal door de 3 trainers bepaald worden wie er op de wedstrijddag bij 1, 2 of 3 dient te spelen.

De 1e selectie van trainer Michel Feukkink zal dit seizoen bestaan uit de keepers Robin Verstege en Daniël Wabeke en de achterhoedespelers Bart Stokman, Michiel Barink, Bas Kortstee, Stefan Eggink, Bas Abbink en Sam Abbink. De middenvelders en de voorhoedespelers  zijn Wiebe de Jong, Siebren Bijenhof, Roy Böhmer, Niels Siemerink en Rick Schröer, Mike van Lingen, Ate Barendsen, Frank Hiddink, Koen Oosterhuis, Daan Horstman en Gijs van der Veen.

In de organisatie rondom het 1e elftal heeft er ook een wijziging plaats gevonden, want Gerrit Wenneker zal op zondagmiddag bij Vorden 1 als grensrechter fungeren. Eddy Hiddink, die de afgelopen zeven jaar grensrechter bij het 1e elftal is geweest, zal samen met Tim Vrielink de functie van leider op zich nemen. Roy Dommerholt blijft als verzorger aanwezig bij de selectie en Ard Kettelerij zal als keeperstrainer op dinsdagavond de keepers trainen.

In de komende week zal ook het 2e en 3e elftal bekend worden gemaakt en wordt er met deze nieuwe stappen de voorbereiding in de komende twee weken afgerond.