busreis vorden

Vorden 11 december 2015 – Aanstaande zondag speelt Vorden 1 haar laatste wedstrijd in het kalenderjaar 2015 uit tegen Quick 1888 in Nijmegen. Er zal voor deze uitwedstrijd een bus rijden waarmee de supporters naar Nijmegen kunnen om de wedstrijd tegen de koploper te bezoeken. De bus vertrekt om 11.40 uur vanaf het sportpark, maar de supporters kunnen ook opstappen bij Café de Herberg, waar de bus rond 11.45 uur zal vertrekken. Een retourtje voor de bus voor volwassen is € 7,50 en kinderen onder de 18 jaar betalen € 2,50.

Vorden 1 gaat zondag op bezoek bij één van de oudste verenigingen van Nederland, nl. Quick 1888 uit Nijmegen. Vooral in de jaren voordat het betaalde voetbal werd ingevoerd (1894 – 1954) behoorde Quick tot de topploegen van Oost Nederland en speelde het vele jaren in de toenmalige hoogste klasse van Nederland, de 1e klas. In die jaren waren er, net als nu nog steeds het geval is, 6 regio’s (Noord-Oost-Zuid 1- Zuid 2 – West 1 en West 2) en iedere regio had zijn eigen 1e klasse. Aan het einde van het seizoen kwamen de 6 kampioenen in een onderlinge competitie tegen elkaar uit om te bepalen wie zich landskampioen mocht noemen. Quick heeft weliswaar nooit om het kampioenschap van Nederland gespeeld, maar mag zich wel KNVB-beker winnaar noemen. In 1949 bereikte de club nl. de finale en won deze met 1-0 tegen SC Helmondia op het sportpark aan de Aalsterweg in Eindhoven. In dat seizoen heeft de KNVB voor het eerst een wedstrijd georganiseerd tussen de bekerwinnaar en de landskampioen SVV (Schiedam) en ook deze wedstrijd werd door Quick Nijmegen gewonnen. Zodoende staan er in de prijzenkast van deze 125 jarige club, die ook nog eens na de invoering van het profvoetbal jarenlang in de hoofdklasse en 1e klasse KNVB heeft gespeeld, deze twee trofeeën waar men terecht trots op is.

Dit seizoen spelen de rood-zwarten in de 2e klasse I en staan zij na 12 wedstrijden bovenaan en hebben inmiddels ook al de 1e periode gewonnen. Vorden 1 heeft in de historie van haar bestaan nog nooit eerder tegen de bewoners van sportpark ‘De Dennen’ in Nijmegen gespeeld en het zal dus in alle opzichten een mooie zondagmiddag opleveren.

Je kunt je alvast opgeven voor de busreis bij Eddy Hiddink of Tim Vrielink en anders verzamelen bij de Herberg (11.45 uur vertrek).

sportpark de dennen nijmegen