nk-talententournooi

Vorden 2 november 2016 – Het meidenvoetbal maakt bij v.v. Vorden een prima ontwikkeling door. Speelden vanaf het millenium al jaarlijks een tien tot vijftien meisjes en meiden mee bij de pupillen en junioren, vanaf 2013 was er zelfs sprake van een heus meidenteam. Anno 2016 zijn er in samenwerking met onze buurtvereniging Socïi zelfs vier meidenteams en staat het totaal aantal meisjes- en meidenleden op 59. Geheel in de stijl en de visie van de club wordt er veel aandacht besteed aan de basisprincipes van het voetbalspel (dribbelen, drijven, passen,trappen, balbeheersing) en hier zijn de trainers en coaches van deze nieuwe teams dan ook het meest mee bezig. ‘Voetbal is de basis, resultaat een gevolg’ en op deze wijze spelen de meisjes van MO11-5, de meiden van Soïi/Vorden MO13-1, de meiden van MO15-1 en de oudste meiden van MO17-1 dit jaar in de competitie mee. De laatst genoemde ploeg heeft zich zelfs geplaatst voor het NK en kreeg afgelopen week hiervoor een officiële uitnodiging.

NK Jeugdvoetbal 2016-2017

Bevestiging NK ticket

Geachte v.v. Vorden/Beste meiden ‘Onder 17’

Van harte proficiat met het behalen van het Vice-Kampioenschap op het Voetbal Talenten Toernooi – Oost voor O17/O16. Wij zijn verheugd u mede te delen dat u met deze prestatie nu direct recht hebt op een NK Ticket voor het Nederlands Kampioenschap in deze categorie en klasse: NK – O17/O16

zaterdag 10 juni, 2017

Gastheer: D’ Olde Veste ’54, Steenwijk

Jeugdvoorzitter Rien Wabeke en coördinator meidenvoetbal in de TJC, Robert van Dijk, zijn hartstikke trots op de meiden: ‘Echt heel leuk voor deze groep enthousiaste voetbalsters en het is nu al een mooie kers op de taart aan het einde van dit seizoen’. Doordat het meidenteam ‘Onder 17’ onder leiding van trainers en coaches Rob Oplaat, Gerard Garritsen en Jeroen Tolkamp tijdens de voorrondes in Hengelo Overijssel, drie weken geleden, een prima prestatie afleverden door 2e te worden in een poule van vijf, waarvan twee hoofdklassers , mogen zij dus nu mee doen met de landelijke finale. Deze zal worden gehouden aan het einde van het seizoen op 10 juni 2017 in Steenwijk.

Wordt weer een mooie voetbaldag met veel ‘geel-zwarte’ supporters, ouders, opa’s en oma’s en overige leden van onze club in Drente!

mo17