Vorden, 18 november 2017 – Aanstaande zondag speelt Vorden 1 haar uitwedstrijd tegen Orion in Nijmegen. De thuishaven van deze Nijmeegse club is Sportpark Mariënbosch en deze ligt zondag 19 november midden in het episch centrum van het hardloopevent ‘De 7-heuvelenloop’. Dit gigantische loopspektakel zorgt voor veel verkeersaanpassingen en parkeermoeilijkheden, vandaar dat wij ook namens het bestuur van Orion enkele tips hebben gekregen voor de reis aanstaande zondag naar Orion.

De Groesbeekseweg is de levensader van de 7-heuvelenloop en aan deze weg vanuit Nijmegen naar Groesbeek is tevens het Sportpark van Orion gevestigd. Dit houdt in dat het Sportpark zondag zeer moeilijk te bereiken is en dat de parkeermogelijkheden beperkt zijn.

Omdat het event naast de vele deelnemers ook veel toeschouwers oplevert heeft de gemeente Nijmegen en de organisatie van de 7-heuvelenloop al geadviseerd om zoveel mogelijk met het openbaar vervoer naar Nijmegen te gaan. Op de site van de 7-heuvelenloop is hierover het één en ander terug te lezen.

Voor de spelers, begeleiding en supporters van v.v. Vorden wordt het volgende geadviseerd (in ieder geval NIET via de A325 Arnhem-Nijmegen en daarna over de Waalbrug Nijmegen in rijden!):

. Ga met de auto richting Zutphen-Dieren-Velp en ga op Velperbroek de A12 op richting Utrecht

. Neem op de A12 na een kilometer of 15 de afslag A50 richting s’Hertogenbosch

. Neem op de A50 na een kilometer of 30 de afslag A73 richting Nijmegen

. Via de A73 rijd je dan Nijmegen binnen en gaat de weg over in de S100 (Neerbosscheweg)

. Via de S100 (de zuidelijk rondweg om Nijmegen) neem je uiteindelijk de afslag (linksaf) naar de Driehuizerweg

. Tenslotte de 2e weg rechts en je bent gearriveerd op de d’Almarasweg (zie bericht bestuur Orion zie hieronder)

Vanuit het bestuur van Orion is er rondom het parkeren van de auto’s bij het Sportpark van Orion het volgende mede gedeeld:

Subject: Zevenheuvelenloop

Geachte heer Rondeel,

Op 19 november a.s staat de competitiewedstrijd Orion 1 – Vorden 1 gepland. Op diezelfde dag wordt rondom Nijmegen de Zevenheuvelenloop gelopen. Daardoor is Sportpark Mariënbosch overdag voor auto’s moeilijk, en tijdelijk niet bereikbaar. Wij verzoeken u rekening te houden met een langere reistijd, en uw voertuig(en) te parkeren langs de d’Almarasweg of een van de zijstraten daarvan.

•  Ri