nick wenneker scheidsrechter vorden

Vorden 21 mei 2015 – Volgende week woensdagavond wordt er in en bij Babberich de landelijke B-jeugd bekerfinale gespeeld. Deze prachtige afsluiting van het seizoen gaat tussen de B1 elftallen van PSV en De Graafschap en heeft voor onze vereniging een extra bijzonder tintje, want het arbitrale trio bestaat uit drie vordense (jeugd)leden. De wedstrijd, die om 18.30 begint in Babberich, staat namelijk onder leiding van Nick Wenneker met als assistenten Kevin Weever en Thijs Eijkelkamp.

Dat v.v. Vorden niet alleen met de voetballende jeugd aan de weg timmert, wordt wel bewezen door de drie jeugdige arbiters, Nick Wenneker, Kevin Weever en Thijs Eijkelkamp. Zij zijn alle drie begonnen met het fluiten van wedstrijden bij de jeugd van v.v. Vorden en hebben alle drie de stap gezet naar de jeugdafdeling van de KNVB. Het is een tijdrovende hobby, want alleen al op de zaterdag worden er heel wat uurtjes afgelegd in de auto om in Arnhem, Utrecht, Emmen, Zwolle maar ook in Winterswijk, Eibergen, Holten of Zevenaar een wedstrijd te fluiten. Maar met ondersteuning en hulp van de ouders (familie Wenneker en familie Weever hebben er een dagtaak aan op zaterdag) en van oom Rudy Eijkelkamp bij zijn neef Thijs, lukt het allemaal prima. Van de drie jeugdige scheidsrechters hebben Kevin en Thijs eerst nog een tijd lang gevoetbald, maar zijn zij op hun 15e definitief voor het fluiten van wedstrijden gaan kiezen. Nick heeft altijd gefloten en was al aanwezig toen wij in 2008 bij v.v. Vorden zijn begonnen met het starten van jeugdscheidsrechters bij pupillenwedstrijden.

Voor alle drie is de landelijke bekerfinale voor de B-jeugd een absoluut hoogtepunt in hun nu nog jonge carrière en is het een kroon op het seizoen dat zij alle drie weer flinke treden omhoog zijn gegaan op de arbitersladder van de KNVB. Nick is 19 jaar en heeft dus van zijn 12e t/m zijn 16e jaar bij v.v. Vorden jeugdwedstrijden gefloten. Hij is nu alweer 5 jaar actief voor de KNVB, waarvan de laatste drie seizoen volledig voor de voetbalbond. Hij zit in een talententraject en fluit in jeugdgroep 1. Dit houdt in dat hij het afgelopen seizoen iedere week wedstrijden heeft gefloten bij de betaalde jeugd in zowel de C- B- als A-junioren. Kevin is 18 jaar en hij fluit sinds 2013 als KNVB-scheidsrechter. Kevin heeft altijd gevoetbald bij v.v. Vorden en voordat hij zich volledig toe legde op het fluiten speelde hij nog in de B2. Kevin is ook begonnen met fluiten bij de jeugd van v.v. Vorden en zit inmiddels ook in het talententraject van de KNVB en fluit in jeugdgroep 3. Tevens is Kevin gediplomeerd KNVB-assistent en heeft hij dit seizoen bij het 2e elftal als grensrechter gefungeerd. Thijs tenslotte is ook 18 jaar en heeft ook t/m de C-jeugd bij v.v. Vorden gevoetbald. Vier jaar geleden is hij begonnen met het fluiten van wedstrijden op zaterdagmorgen bij de jeugd van v.v. Vorden en sinds 2014 is hij actief als KNVB-scheidsrechter. Thijs heeft dit seizoen in jeugdgroep 4 gefloten en ging samen met zijn oom Rudy Eijkelkamp naar C- B- en A-elftallen van verenigingen uit de afdeling Oost in de 1e- en Hoofdklasse.

De afsluiting van het seizoen is vaak traditioneel de bekerfinale en mag zodoende ook een hoogtepunt van de voetbaljaargang genoemd worden. Dat juist bij de bekerfinale van de landelijke B-jeugd tussen PSV B1 en De Graafschap B1 in Babberich deze drie vordense arbiters de leiding hebben, is natuurlijk heel bijzonder. Het is tevens een compliment en beloning voor de drie heren voor hun ambitie, inzet, passie en enthousiasme dat zij juist deze wedstrijd hebben gekregen en bij deze wensen wij hun een hele goede, prettige en vooral mooie voetbalavond toe volgende week in Babberich.

Op onderstaande foto staan de drie arbiters Nick Wenneker (midden), Thijs Eijkelkamp (links) en Kevin Weever (rechts) in KNVB-scheidsrechterstenue.

jeugdscheidsrechters vorden bekerfinale