vorden f5

Vorden 14 maart 2015 – Het was vandaag een gure en koude inhaalzaterdag op het sportpark ‘t Grote Veld, maar het deerde de vordense jeugdspelers niet en ze kwamen tot prima prestaties. Zo moest vanochtend direct om 09.00 uur de D1 tegen VIOD D1 en D2 tegen Zelos D1 en beide ploegen wonnen hun wedstrijden. Vanmiddag wonnen de C1 en B1 hun wedstrijd tegen Ruurlo C1 en SJO Cupa-Wilp B1. Tussendoor werd er ook nog gespeeld door diverse E- en F-teams en speelden, in het kader van de samenwerking tussen Socii en Vorden, twee C-teams hun thuiswedstrijd in Wichmond.

Onze beide huisfotografen waren vandaag beide aanwezig en schoten weer prachtige plaatjes waarop de passie en inzet van zowel de jongste pupillen als de junioren goed te zien is.

Door het onverwachtse overlijden van één van de markantste en bekendste amateurtrainers uit Oost Gelderland, de op en top voetbalman en  technisch commissielid Jo van Huet van VVO uit Velp, kwam vandaag de A1 niet in actie, aangezien de wedstrijden door de Velpse club waren afgelast. Maar alle andere juniorenteams en bijna alle pupillenteams kwamen vandaag wel in actie op de eerste inhaalzaterdag van 2015 en vandaar dat het direct vanochtend al een drukte van belang was op ons Sportpark. Op veld 1 en 2 kwamen dus de D1 en D2 in actie en op veld 3 de F4 en F5. Onze fotograaf Johan Bolink was ter plekke om de verrichtingen van zijn kleinkinderen te bekijken, maar vergat zeker niet om hier ook enkele zeer fraaie foto’s van te maken. Kijk op onze fotopagina op deze website voor de mooie resultaten, waarbij het vooral op valt dat de passie voor het spelletje er ook op de jonge leeftijd er al helemaal in zit.

Aan het einde van de ochtend kwamen de B2 en de C3 in actie terwijl de E4 tegen Neede voor het ‘tussengerecht’ zorgde. De B2 had gisterenavond van de schoonmaakbeurt een echt avondje ‘uit’ gemaakt inclusief een etentje bij de nieuwe cafetaria van Vorden. Het kwam de teamspirit in ieder geval ten goede en vandaag werd een keurig puntje behaald tegen Be Quick B2. De C3 haalde flink uit en won haar wedstrijd met 8-1 tegen VVG. Vorden E4 was een maatje te klein voor Neede en moest een 0-7 nederlaag slikken.

In Wichmond kwamen de C4 en de C2 in actie in hun thuiswedstrijd op het sportpark van Socii. Het was een gezellige drukte in Wichmond waar beide teams zich van hun beste kant lieten zien en eigenlijk allebei wel een puntje hadden verdiend maar zowel DVC C6 als Sp. Lochem C2 gingen er echter met de volle buit vandoor (1-3 en 2-4). Het waren beide wedstrijden waar de inzet en de teamspirit erg goed was en de toeschouwers aan alle vier kanten in ieder geval van hebben genoten.

Op hetzelfde moment begonnen in Vorden de laatste twee thuiswedstrijden van deze zaterdag door C1 en B1. De C1 heeft de ‘schwung’ te pakken en heeft na vandaag uit de laatste 5 wedstrijden 12 punten behaald. Door een keurige 2-1 overwinning op Ruurlo C1  is de ploeg weer een plaatsje gestegen en staat het nu op een 10e plaats. Tijdens deze wedstrijd trotseerde onze andere huisfotograaf, Robbie Immink, de kou en maakte een prachtige serie foto’s op het hoofdveld. De B1 kwam daarna in actie en bleven tegenstander SJO Cupa-Wilp met ruime afstand de baas. In de 1e helft was er sprake van een gelijkwaardige wedstrijd met een licht voordeel voor Vorden, maar in de 2e helft was het Vorden wat de klok sloeg. Met een keurige 6-2 overwinning blijft de ploeg van Michiel Barink en Daan Horstman op kampioenskoers.

vorden c1 - 1

vorden c1 -2