peter-jansen-voetbaltrainer

Vorden 27 oktober 2016 – Komende zondag speelt Vorden 1 de uitwedstrijd tegen SC Rheden, de nieuwe fusieclub die is ontstaan uit vv Rheden en Worth Rheden. Het is één van de 26  competitiewedstrijden, maar toch is deze er wel één met een bijzonder tintje. Bij de roodhemden uit de Veluwezoom staat namelijk sinds dit seizoen Peter Jansen als hoofdtrainer onder contract en deze in Vorden geboren en getogen trainer is zeer nauw betrokken bij onze club!

Peter Jansen heeft al een hele historie bij onze club, want hij is van 1982 t/m 1993 bij ons spelend lid geweest en heeft bij diverse jeugdafdelftallen gevoetbald en vanaf 1992/1993 ook nog twee jaar in de selectie. Aangezien hij op 21-jarige leeftijd al in het bezit was van ‘Oefenmeester I’ (Huidige Uefa A) doordat hij het CIOS had afgerond, ging hij zich vanaf dat moment volledig toe leggen op het trainersvak. In 1994 tekende hij zijn eerste contract en kwam met de toenmalige voorzitter Jan Rouwenhorst een 4-jarig contract overeen waarbij hij niet alleen het 1e elftal zou gaan trainen maar ook een jeugdelftal. In deze jaren speelde Vorden 1 in de Hoofdklasse GVB (huidige 5 klasse) en in zijn laatste seizoen (1998) promoveerde hij met het vlaggenschip naar de 4e klasse, na een beslissingswedstrijd tegen Sp. Brummen. Daarna voerde zijn carrière langs VIOS Beltrum, Sc. Neede, Sc. Enschede, WVC Winterswijk, Voorwaarts Twello, Sp. Lochem, Wijhe ’92 om tenslotte vanaf dit seizoen trainer te zijn bij Sc. Rheden.

Vanaf 2004 is Peter ook weer als jeugdtrainer actief bij v.v. Vorden en combineert hij dus nu al 12 jaar lang zijn baan als hoofdtrainer met dat van jeugdtrainer van v.v. Vorden. Ieder jaar heeft hij een jeugdelftal, of zoals dit seizoen zelfs twee, onder zijn hoede en sinds de TJC is opgericht in 2008 is hij ook nog eens lid van deze technische commissie en geeft hij als trainerscoördinator ‘train-de-trainer’ avonden voor het kader bij onze club. De woensdagmiddagtraining voor alle F- en E-pupillen is al ontstaan eind jaren ’90, zo’n 20 jaar geleden. Op een aantal tussenjaren na is dit fenomeen vanaf 2004  uitgegroeid tot een waar succesnummer bij onze club en sinds de enorme groei vanaf 2006 trainen er wekelijks zo’n 120 pupillen waarbij Peter inmiddels wordt geassisteerd door 6 vrijwillige jeugdtrainers.

Vandaar dat het komende zondag een bijzondere wedstrijd wordt met een geel-zwart tintje. Peter zal als trainer van SC Rheden er alles aan doen om de pot te winnen, maar hij zal af en toe ook met interesse en trots naar de geel-zwarten kijken als hij ziet dat hij alle 14 spelers allemaal in de jeugd van v.v. Vorden één of meerdere jaren onder zijn hoede heeft gehad.

De wedstrijd staat op het programma op 30 oktober om 14.00 uur in Rheden.

Foto’s :

Inleiding: Peter als 21-jarige trainer bij de start van het seizoen 1994-1995

Foto 1 (onder) : Vorden A1 seizoen 1987/1988 met links onderaan gehurkt de 15-jarige Peter Jansen, die samen met Ronnie de Beus (rechts onderaan) regelmatig als B-junior mee mocht doen met dit kampioensteam.

Foto 2: Vorden 1 krijgt voor het seizoen 1996-1997 nieuwe shirts van hoofdsponsor fa. Barendsen. Peter Jansen zit 3e van links naast de toenmalige voorzitter Jan Rouwenhorst.

Foto 3: Vorden 1 promoveert in 1998 naar de 4e klasse na een dubbele beslissingswedstrijd tegen Sp. Brummen. De dan 25-jarige Peter Jansen neemt na 4 jaar afscheid als trainer van v.v. Vorden en vertrekt   naar VIOS Beltrum.

peter-jansen-speler-vorden-a1peter-jansen-trainer-vorden1

peter-jansen-trainer-vorden-1-b