Vorden, 10 mei 2017 – Afgelopen zaterdag en zondag vielen er al een aantal beslissingen bij de elftallen van v.v. Vorden, zoals het kampioenschap van JO13-3 en JO19-2, het behalen van de 3e periodetitel voor JO17-1 en het missen van deelname aan de nacompetitie van Vorden 1 en Vorden 2. Komend weekend staan er op zaterdag wederom een aantal fraaie wedstrijden op het programma waarbij een drietal teams, Vorden JO9-1, Vorden JO11-3 en Vorden JO17-2 zelfs het kampioenschap kunnen behalen. Ook op de laatste speeldag, zaterdag 20 mei, staat er wellicht nog een belangrijke wedstrijd in het speelschema als Vorden JO11-2 in een hele gelijkwaardige en spannende competitie haar 13e en laatste wedstrijd speelt.

Koploper Vorden JO17-2 speelt s’middags thuis tegen de nummer 2 op de ranglijst, Warnsveldse Boys JO17-3. Aangezien de buurman afgelopen weekend gelijk heeft gespeeld staat Vorden JO17-2 met 25 punten uit 10 wedstrijden bovenaan en heeft Warnsveldse Boys evenveel verliespunten met 22 uit 9 wedstrijden. Bij winst is Vorden JO17-2 dus zeker van het kampioenschap, bij een gelijk spel zal het een week moeten wachten om te kijken wat Warnsveldse Boys de laatste wedstrijd presteert en bij verlies kan het zelfs ook nog kampioen worden, maar dan zal Warnsveldse Boys de laatste wedstrijd wel moeten verliezen en dan volgt er een beslissingswedstrijd.

Bij de pupillen staan Vorden JO11-3 en JO11-2 van de trainers Niels Rondeel, Twan Jansen en Ruud van der Linden er goed voor. Vorden JO11-3 staat zelfs zo goed dat het aanstaande zaterdag tegen FC Zutphen aan een gelijkspel genoeg heeft om kampioen te worden, want met een voorsprong van 6 punten op de nummer twee is een puntje voldoende voor een feest. Vorden JO11-2 speelt in een competitie van 14 ploegen en moet nog 3 wedstrijden spelen. Vanavond speelt de nummer twee van de competitie thuis tegen de nummer drie, Sportclub Lochem, en bij winst van Vorden komt het gelijk bovenaan te staan met Groen-Wit. De laatste twee wedstrijden van Vorden JO11-2 staan gepland voor zaterdag 13 en zaterdag 20 mei.

Tenslotte staat Vorden JO9-1 (F1) met een gelijk aantal punten met Sparta Enschede bovenaan in de hoofdklasse (!). Nadat het team van trainer Sjoerd Voerman in de najaars-competitie al kampioen is geworden van de 1e klas, doet het dus nu in de zware hoofdklasse wederom in de top mee. In een mooie, gelijkwaardige competitie met voor Vorden veel uitslagen met één doelpunt verschil zal het JO9-1 team zaterdag uit tegen Grol in ieder geval moeten winnen en daarna zal er driftig gekeken moeten worden op voetbal.nl wat concurrent Sparta Enschede JO9-1 heeft gemaakt.

Voor de goede orde:

Bij gelijke stand in de B-categorie bij de junioren en senioren volgt een beslissingswedstrijd en bij een gelijke stand bij de JO13-pupillen dan geldt het doelgemiddelde:

Bij  gelijke stand bij de JO13 pupillen is het doelsaldo beslissend indien twee of meer elftallen gelijk eindigen. Is ook het doelsaldo gelijk, dan is het resultaat van de onderlinge wedstrijden bepalend. Is ook dit gelijk, dan volgt alsnog een beslissingswedstrijd.

Bij de E- en de F-pupillen (JO9 en JO11) volgt de KNVB de stelregel die een aantal seizoen geleden is ingevoerd, dat bij een gelijke stand beide (of meerdere) ploegen zich kampioen mogen noemen.

Geniet allemaal in ieder geval van deze wedstrijden in de mooiste voetbalperiode van het jaar!