vorden a1 azc a1 4

Vorden 7 april 2016 – Met nog 5 speelronde’s te gaan en voor enkele teams nog een enkele inhaalwedstrijd, gaan wij bij v.v. Vorden de laatste fase van de competitie in. Voor de redactie van de website een mooi moment om een tussenstand op te maken en per team te bekijken hoe zij er voor staan. We beginnen vandaag met de junioren.

De junioren bestaan dit seizoen bij v.v. Vorden uit 2 A-teams, 3 B-teams en 4 C-teams en tevens hebben wij een meiden B-team en een meiden C-team. Vorden A1, B1 en C1 spelen in de 1e klas en de KNVB noemt dit A-categorie en dit houdt o.a. in dat het een complete jaarcompetitie betreft. De overige teams spelen in de B-categorie en daar hebben zij zowel een najaars- als een voorjaarscompetitie. In de winterstop worden voor deze teams de competities weer opnieuw ingedeeld waardoor zoveel mogelijk wordt getracht om gelijkwaardige wedstrijden te creeëren met gelijkwaardige tegenstand.

Vorden A1 speelt in de 1e klas en de huidige generatie A-spelers hebben het in hun 2e jaar in de C1 en 2e jaar in de B1 altijd vrij moeilijk gehad. Er werd dan ook de groep met enige scepsis en lage verwachtingen aan het seizoen begonnen, maar al gauw bleek dat deze groep zich de laatste jaren goed heeft door ontwikkeld en met het huidige team eigenlijk het gehele seizoen in de middenmoot tussen plek 6 en 9 gespeeld wordt. Na de winterstop zijn er twee prima overwinningen behaald tegen Be Quick A1 en AZC A1, maar aangezien de onderste ploegen (ABS en Turkse Kracht) echter ineens ook punten gaan pakken, wordt het zodoende in de laatste fase nog een hele spannende strijd om de onderste drie plaatsen. Vorden A2 doet het uitstekend in de voorjaarscompetitie, al moeten de leiders en trainers wel heel veel regelen en organiseren om iedere zaterdag voldoende spelers te hebben. De resultaten zijn echter prima en tot nu toe doet het team van Ferdi Loman en Tom Schotsman het erg goed en spelen zij in de top 3 van de 3e klas.

Vorden B1 draait een prima seizoen in de 1e klas en heeft met nog 5 wedstrijden te gaan een keurige 7e plaats. Met nog 4 wedstrijden te gaan kunnen zij zich komende zaterdag zelfs al definitief veilig spelen. Ook de individuele ontwikkeling van de spelers is opvallend te noemen, waarbij er regelmatig spelers ook al bij de A1 mee hebben gedaan en Luuk Smit zelfs al zijn eerste minuten heeft mee gedaan met het 1e elftal.

Vorden B2 en B3 werken na de winterstop door de vele blessures van B2 nauw samen. Zo trainen zij donderdag met elkaar en spelen zaterdags iedere week zaterdags een aantal spelers bij zowel de B3 als de B2. Op twee zaterdagen heeft de B3 haar wedstrijd verzet naar door de week, waardoor het spelersprobleem ook weer opgelost kan worden. Vorden B2 staat precies in het midden van de competitie en kan wellicht nog enkele plaatsjes stijgen. Vorden B3 staat in de top 3 en draait met 3 overwinningen en twee gelijke spelen een goede competitie.

Vorden C1 heeft zich een stabiele 1e klasser getoond, waarbij de top 3 (SDOUC, Grol en MvR) duidelijk een maatje te groot is voor de ploeg van trainer Wilbert Grotenhuys, maar daaronder kan C1 prima mee komen. Wellicht kan het in de laatste 5 wedstrijden voor nog een paar mooie en fraaie wedstrijden zorgen met ook goede resultaten aangezien er 2 tegenstanders in de buurt van Vorden staan en  3 tegenstanders die onder Vorden staan. Vorden C2 zit in een pittige 3 klasse met 6 C1 tegenstanders waaronder Dinxperlo en Gendringen. Zij hebben na de winterstop nog niet kunnen winnen en verliezen steeds nipt met een doelpuntje verschil. Toch draait de C2 een goed seizoen met een prima trainingsopkomst en dito beleving. Wellicht kunnen zij zichzelf voor het goede spel toch nog belonen, omdat de komende 5 wedstrijden er ook tegen ploegen gespeeld moet worden die net boven hun staan. Vorden C3 en C4 doen heel veel samen en met behulp van D1 en D2 wordt er iedere week gezorgd dat er voldoende spelers zijn. Een compliment voor de leiders Jeroen Oonk en Peter Nijenhuis om iedere week er voor te zorgen dat de ploegen compleet zijn. C3 draait keurig mee in de middenmoot en heeft een prachtige overwinning op haar naam staan toen 5 minuten voor tijd de achterstand 1-2 was, maar er toch nog met 3-2 werd gewonnen van Witkampers. Vorden C4 heeft het iets moelijker, maar hebben al wel keurig een punt gepakt met een 3-3 gelijk spel tegen Eerbeekse Boys.

De beide meidenteams (MC1 en MB1) staan beide in de middenmoot en spelen fraaie wedstrijden met uitslagen die verraden dat er weinig verschil zit tussen de ploegen. Ook de meiden moeten veel regelen en samenwerken om iedere zaterdag voldoende speeelsters te hebben, maar met behulp van o.a. Joanne en Maree gaat dit iedere zaterdag lukken. De meiden MB1 zijn alweer drie jaar bij elkaar als team en de MC1 speelt dit seizoen voor het eerst in deze samenstelling.

Moedig de junioren de komende 5 weken nog vaak aan en geniet samen met de spelers en begeleiding van nog een paar fraaie voetbalzaterdagen!

vorden MB1 AWC MB1

vorden jeugd 5 december